شناسهٔ خبر: 67270390 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

لیگ ملت‌های والیبال| گرد و خاک شاگردان اکبری در مانیل؛ آمریکا مقابل ایران زانو زد

تیم ملی والیبال ایران در نهمین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از سد آمریکا گذشت.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ از روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد در شهر‌های لیوبلیانا در کشور اسلوونی (گروه پنجم) و مانیل فیلیپین (گروه ششم) آغاز شد و با ۳۲ مسابقه در مدت ۶ روز تا سوم تیرماه پیگیری خواهد شد.

به گزارش فارس، تیم ملی والیبال ایران امروز (چهارشنبه ۳۰ خرداد) در نخستین مسابقه خود در این هفته به مصاف آمریکا رفت و ۳ بر ۲ به پیروزی رسید تا با کسب اولین برد، چهار امتیازی شود.

شاگردان پیمان اکبری در ست اول و چهارم این دیدار با امتیاز مشابه ۲۸ بر ۲۶ نتیجه را واگذار کرد، اما در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۸ و ۱۵ بر ۱۳ موفق به شکست تیم ملی والیبال ایالات متحده آمریکا شدند تا نخستین برد خود در این رقابت‌ها را مقابل یانگی‌ها به دست آورند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، محمد، ولی زاده، محمد طاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و آرمان صالحی استفاده کرد.

در آنسوی میدان نیز مایکا کریستنسن، متئو اندرسون، جفری جندریک، تیلور آوریل، گرت موآنگوتوتیا، توری دیفالکو و اریک شوجی برای تیم ملی والیبال آمریکا در ابتدای دیدار به میدان رفتند.

حمید محمد الروسی الحمیدی از امارات به عنوان داور اول و ایوایلو ایوانو از بلغارستان به عنوان داور دوم، قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

آمریکا هفته اول لیگ ملت‌های امسال را با تیم دوم خود شروع کرد چرا که بازیکنان اصلی این تیم در کمپی در این کشور مشغول تمرین برای المپیک بودند؛ بنابراین با تیم دوم راهی ترکیه شد و تنها موفق به شکست ترکیه میزبان شد و در سه دیدار دیگرش شکست خورد، اما در هفته دوم تیم اصلی خود را راهی مسابقات کرد و برابر آرژانتین و صربستان به پیروزی رسید، اما نتیجه را به ایتالیا و کانادا واگذار کرد.

مردان والیبال ایران ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه روز پنج‌شنبه ۳۱ خرداد در دهمین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ به مصاف هلند می‌روند.

برچسب‌ها:

نظر شما