شناسهٔ خبر: 67270064 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: رسانه‌ها نقش مهمی در تبیین حضور حداکثری مردم در انتخابات را دارند

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره نقش رسانه‌ها در انتخابات گفت: انتخابات پیش‌رو یک نقطه حساس انقلاب اسلامی است که رسانه‌ها برای حضور حداکثری مردم برای تعیین سرنوشتشان را تبیین کنند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - نشست مطبوعاتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن امامت دادگستری استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این نشست گفت: وظیفه خود می‌دانم که از فعالان حوزه اطلاع رسانی، اهل قلم و مطبوعات که نقش مهم و پر رنگی در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به شهروندان و ایجاد ارتباط بین مسئولان و مردم دارند تشکر کنم.

عتباتی ادامه داد: وظیفه اصحاب رسانه صرفاً اطلاع رسانی نیست بلکه در تنظیم مناسبات شهروندان و تعمیق فرهنگ‌هایی مانند صلح و سازش، رعایت قانون، پاکدستی و امانتداری با اندیشه و قلم خود نقش پررنگی دارند و از این رو دستگاه قضایی نیز از نقد‌های منصفانه و سازنده آن‌ها استقبال می‌کند چرا که رسانه‌ها ناظران منصف جامعه هستند و تکالیف مطالبه‌گری مهمی بر عهده دارند.

 رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به سازش بیش از ۱۴۰ فقره پرونده قصاص نفس از در طی سه سال حضور خود در سمت ریاست کل دادگستری استان گفت که این یعنی ترویج و تعمیق فرهنگ صلح و سازش و ایجاد حساسیت به مقوله زندان و زندانی که توسط اصحاب رسانه که در این چند سال صورت گرفته است. 

عتباتی با تاکید بر حرکت برنامه محور دادگستری استان گفت: از زمان حضور در استان بر حرکت برنامه محور تاکید و برهمین اساس اولین برنامه عملیاتی با توجه به شرایط استان و حوزه‌های قضایی در سال ۱۴۰۰ تنظیم و ابلاغ شد و این برنامه همه ساله تنظیم و ارتقا یافته و امروز حرکت بر مدار برنامه عملیاتی یک اصل در دستگاه قضایی استان است که رضایت‌مندی مردم را به همراه دارد.

وی افزود: برای محقق شدن اهداف برنامه عملیاتی سال گذشته در حوزه‌های مختلف اقدامات کاربردی همچون برگزاری ۳۹ جلسه مدیریتی شورای معاونین با ۲۹۳ مصوبه، برگزاری ۱۵ جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال با ۱۳۱ مصوبه عملیاتی و ورودی‌های میدانی که نتیجه آن جلوگیری از تلف شدن بیت‌المال شد، در حوزه حمایت از واحد‌های تولیدی نیز ۲۹ جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان برگزار و مشکل ۱۱۹ واحد مطرح و با ۳۰۰ مصوبه، مشکلات ۹۳ واحد مرتفع و ۸۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد و یا حفظ شد.

وی در ادامه به نقش رسانه در اطلاع رسانی و تبیین الزامات تعاملات افراد جامعه نیز پرداخت و گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا مردم از الزامات قانونی خود مطلع شوند، خصوصاً اصحاب رسانه که اهرم‌های و ابزار بالایی در ارائه اطلاعات حقوقی به مردم دارند ارتباط خود را با مجموعه‌های کانون وکلا، مرکز وکلا و بسیج حقوقدانان تقویت و به جامعه تغذیه حقوقی بدهند.

عتباتی در پایان به انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو نیز پرداخت و بیان داشت: انتخاب پیش رو یک برهه مهم و حساس دیگری در تاریخ انقلاب است و رسانه‌ها در تبیین حضور حداکثری در انتخابات و تعیین سرنوشت خود و اهمیت قوه مجریه به منظور برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پر شور با رعایت ۴ راهبرد مقام معظم رهبری نقش مهمی دارند.

در ادامه این نشست خبرنگاران سوالات خود را مطرح که عتباتی پاسخ‌های لازم را ارائه کرد. از جمله سوالات خبرنگاران درخصوص برگزاری جلسه محاکمه پرونده شهردار و شورای شهر سابق بود که در این زمینه اظهار داشت: درخصوص آنچه که در دیوان عالی کشور مورد اعاده دادرسی قرار گرفته بود در روز یکشنبه ۲۷ خرداد ماه جلسه محاکمه ۱۱ نفر از این افراد در شعبه تجدیدنظر هم عرض برگزار شد که نتیجه آن از کانال روابط عمومی و مرکز رسانه قوه قضاییه اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما