شناسهٔ خبر: 67269704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قالیباف:

قالیباف: مشکلات در زمان کم قابل حل است

فاطمه افضلی

قالیباف گفت: ضمانت و عهد من با مردم ایران و همه قشرها و به ویژه قشری که زیر خط فقر است و بازنشستگان این است که مشکلات در زمان کم قابل حل است.

صاحب‌خبر -

محمدباقر قالیباف عصر امروز ۳۰ خرداد ماه در دیدار با مردم کرمان در سالن تلاش این شهر ضمن گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: کرمان مهد ولایت و شجاعت با مردم خونگرم است. سرزمینی که تاریخ، طبیعت و فرهنگ او بیش از ۶۰۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

و افزود: امروز افتخار مردم استان شهیدپرور کرمان را شهادت می‌دهم. در جای جای سرزمین ایران در دوران دفاع مقدس خون فرزندان کرمان بر زمین ریخت، از شمال غرب تا سرزمین تفتیده خوزستان و تا عبور از اروند که از افتخارات لشکر ثارالله است.

قالیباف بیان کرد: اگر امروز عزت مسلمین را می‌بینیم و همه در اقصی نقاط دنیا و آزادگان حسرت اقتدار ایران را می‌خورند و کشورهای اسلامی متحد شده و در مقابل ظلم ایستاده‌اند افتخارش برای استان کرمان است که سردار بزرگی همچون شهید سلیمانی عزیز داشت.

وی ادامه داد: حاج قاسم بیش از ۴۰ سال بی وفقه مجاهدت کرد و شجاعانه، خالصانه و مظلومانه جنگید و به گردن همه ما حق دارد.

قالیباف با اشاره به اینکه شهید سلیمانی بر همه ادیان، مذاهب و مظلومان حق دارد، افزود: افتخار استان کرمان این است که چنین فرزند و فرمانده‌ای تربیت کرد.

وی تصریح کرد: امروز همه وظیفه داریم و همچنان که در عرصه دفاع مقدس و در عملیات وعده صادق عظمت و اقتدار اسلامی را دیدیم، در عرصه مسائل اقتصادی و حل مشکلات مردم تلاش کنیم اما در این حوزه نتوانستیم آنچه وظیفه بود انجام دهیم و این ضعف ماست.

قالیباف با اشاره به اینکه شهید سلیمانی بر همه ادیان، مذاهب و مظلومان حق دارد، افزود: افتخار استان کرمان این است چنین فرزند و فرمانده‌ای تربیت کرد.

وی تصریح کرد: امروز همه وظیفه داریم و همچنان که در عرصه دفاع مقدس و در عملیات وعده صادق عظمت و اقتدار اسلامی را دیدیم، در عرصه مسائل اقتصادی و حل مشکلات مردم تلاش کنیم اما در این حوزه نتوانستیم آنچه وظیفه بود انجام دهیم و این ضعف ماست.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ما در طول ۴۵ سال گذشته بی‌وقفه در همه صحنه‌ها در میدان بودیم و خداوند به این کشور و سرزمین برکت و ظرفیت هم در امکانات مادی و هم ظرفیت‌های انسانی داده و امروز در نفت و گاز کشور اول دنیا هستیم.

وی با اشاره به منابع مختلف از جمعه معادن افزود: حتما مشکلاتی داریم و بدخواهان مشکلاتی فراهم می‌کنند اما بیش از آن مشکل، نوع نحوه مدیریت ما بر منابع موجود است.

قالیباف گفت: زیبنده نیست امروز شرایطی طی کنیم که تورم شدید در طول بیش از یک دهه را شاهد باشیم.

وی افزود: قدرت خرید خانوارها به شدت کاهش یافته و سبد خانوار هم به گونه‌ای است که سلامت را تهدید می‌کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: در دهه ۹۰ رشد اقتصاد کشور کمتر از یک درصد بود و نقدینگی ما ۲۶ برابر شد.

وی اظهار کرد: مجلس یازدهم و دولت سیزدهم کار و تلاش کردند و همه یکپارچه به سمتی حرکت کردیم تا بتوانیم بر این مشکلات به صورت ملموس با کمک مردم فائق آییم.

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: انتخابات، کم‌هزینه‌ترین فرصت و نزدیک‌ترین مسیر برای تصمیم‌گیری در تغییرات است تا افرادی انتخاب کنیم که ضعف‌ها و اشکالات گذشته را جبران و نقاط قوت را تقویت کنند به ویژه فردی مانند رئیس قوه مجریه.

وی افزود: یکی از اصول جمهوری اسلامی این است که مردم بر سرنوشت خود حاکم و تاثیرگذارند.

وی ادامه داد: اگر حتی در مجلس قانونی جامع تصویب شود اما اجرا نشود، ارزشی بیش از یک برگ کاغذ ندارد.

وی بیان کرد: در قدم اول بدون هیچ وقفه‌ای قادریم فشار تورم را به سرعت با استفاده از ظرفیت‌های موجود که دارد هدر می‌رود و ضعف مدیریت وجود دارد، حل و فصل کنیم و مردم نباید این هزینه ها را پرداخت کنند.

قالیباف در ادامه با اشاره به اینکه کسانی که به میدان انتخابات آمده‌اند، باید عملکرد و کارنامه داشته باشند، تصریح کرد: دیگر وقت آزمون و خطا نیست و این گام به عهده شما مردم است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: گام اساسی این است که در سرمایه‌گذاری و تولید ثروت کار کنیم که ظرفیتش وجود دارد؛ رفع تحریم را پیگیری خواهیم کرد و خنثی‌سازی تحریم و استفاده از ظرفیت‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات اقتصادی، دخالت بیش از اندازه دولت است و باید سیستم بروکراسی که مانع روند درست و جهش است و سرمایه را فراری می‌دهد، پایان بدهیم.

قالیباف با اشاره به اینکه دانش بنیان‌ها، کارآفرینان خلاق و ... باید به میدان بیایند و موانع سخت بروکراسی برداشته شود، گفت: در برنامه هفتم توسعه می‌توانیم این مسائل را حل کنیم و در سال اول وضعیت را به ثبات رسانده و بعد به سمت رشد اقتصادی حرکت کنیم.

وی در پایان با اشاره به حضورش در گلزار شهدای کرمان گفت: من برای تجدید پیمان با شهدا آمدم که به عنوان یک رزمنده و خدمتگزار راه شهدا، امام و سرباز رهبری برای خدمت صادقانه بیعت کنم.

انتهای پیام

نظر شما