شناسهٔ خبر: 67269194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

قاضی زاده هاشمی: سیاست خارجی باید دستاورد داشته باشد - اکونیوز

اقتصاد ایران: نامزد انتخابات ریاست جمهوری بابیان این که سیاست خارجی باید دستاورد داشته باشد، تاکید کرد: دولت سیزدهم دیپلماسی متوهمانه را به دیپلماسی عمل‌گرا تغییر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر نگار مهر، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ابتدای این برنامه گفت: جوامع انسانی مبتنی بر نیاز یک دیگر شکل گرفته‌اند، انسان‌ها به هم نیاز دارند چه در داخل کشور و چه در خارج کشور، ما وقتی یک رابطه با خارج از ایران برقرار کنیم می‌خواهیم ایجاد و خلق قدرت کنیم.

وی افزود: با روابط سیاست خارجی می‌خواهیم امنیتمان را حفظ کنیم و جلوگیری کنیم از اینکه دیگران به ما تعرض کنند ما در طی چهار دوره قبل از دولت آیت الله رییسی با دو رویکرد مواجه بودیم و از زمان دولت رییسی این دو رویکرد کنار گذاشته شد.

کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: در برقراری ارتباط با خارج از کشور علاوه بر حفظ منافع، می‌خواهیم هویت و استقلال خود را حفظ کنیم و خلق قدرت کنیم تا به عنوان یک کشور دسته دوم یا سوم شناخته نشویم و امنیت خود را نیز حفظ کنیم.

دولت سیزدهم دیپلماسی متوهمانه را به دیپلماسی عمل‌گرا تغییر داد

قاضی زاده هاشمی گفت: دولت سیزدهم دیپلماسی متوهمانه را به دیپلماسی عمل‌گرا تغییر داد. سیاست خارجی باید دستاورد داشته باشد. از روی کار آمدن شهید رئیسی و شهید امیر عبدالهیان رویکرد غلط دولت قبلشان را تغییر دادند.

وی افزود: باید با چارچوب‌های موجود کار کنیم تا با قدرتمندی خودمان نظام بین‌المللی را به چندجانبه گرایی تغییر دهیم. نوع برخورد با رئیس‌جمهور چین باعث شد حتی کشورهای همسایه به ما پشت کردند و قطع رابطه با آن‌ها داشتیم.


در ادامه، محمدرضا شمسایی مشاور قاضی زاده هاشمی گفت: مساله افراط وتفریط همیشه بوده و هست و ما همیشه از آن آسیب دیدم. ما چه در داخل کشور و چه خارج از این افراط و تفریط آسیب دیدیم و این ناشی از این است که درک مناسبی از محیط بین الملل وجود نداشته است.

در حال تکمیل…

نظر شما