شناسهٔ خبر: 67268937 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

فارن پالسی: اسرائیل بداند حزب‌الله از حماس مجهزتر است

حزب‌الله لبنان در اقدامی تنبیهی و در راستای حمایت از فلسطینیان، سنگین‌ترین حملات را علیه ارتش رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد و تاکنون خسارات بسیاری را به نیرو‌های ارتش این رژیم وارد کرده است.

صاحب‌خبر -

در حالی که جهان بیش از هشت ماه توجه خود را به سمت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه معطوف کرده، جنگ با لبنان در جبهه دیگری – شمال اراضی اشغالی – در حال تشدید است، اما رژیم صهیونیستی باید بداند که حزب‌الله مجهزتر از جنبش مقاومت حماس است.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان در اقدامی تنبیهی و در راستای حمایت از فلسطینیان، سنگین‌ترین حملات را علیه ارتش رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد و تاکنون خسارات بسیاری را به نیرو‌های ارتش این رژیم وارد کرده است.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرز‌های لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

روزنامه فارن پالسی در گزارشی می‌نویسد: «همزمان با پاسخ و عملیات حزب‌الله به حملات اسرائیل و پرتاب هزاران راکت، موشک‌های ضدتانک و پهپادها، جنگ در مرز شمالی اسرائیل ماه‌هاست شدت یافته است.»

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه گفت معتقد است «نه اسرائیل و نه حزب‌الله خواستار جنگی گسترده‌تر نیستند» و هم‌چنین «یسرائیل کاتس» همتای صهیونیستی او ضمن تهدید نسبت به تصمیم‌گیری برای جنگ با حزب‌الله ادعا کرد: «در یک جنگ همه‌جانبه، حزب‌الله نابود و لبنان متحمل ضربه ویرانگری خواهد شد.»

روزنامه آمریکایی فارن پالسی در گزارش خود آورده است: «اما اسرائیل نیز خونین خواهد شد. حزب‌الله بسیار قوی‌تر از حماس است و از نظر تسلیحاتی قدرتمند به‌نظر می‌رسد.»

«مایکل اورن» سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در آمریکا می‌گوید: «حماس از نظر تاکتیکی و حزب‌الله از نظر راهبردی، اسرائیل را تهدید می‌کنند. من آمار و تخمین‌هایی را مطالعه کرده‌ام که حزب‌الله می‌تواند ظرف سه روز چه اتفاقات وحشتناکی بر سر ما بیاورد. من درباره نابودی تمام زیرساخت‌های ضروری، پالایشگاه‌های نفت و پایگاه‌های هوایی صحبت می‌کنم.»

حزب‌الله لبنان سه‌شنبه ویدئویی را منتشر کرد که در آن پهپاد شناسایی مقاومت لبنان در حال پرواز بر فراز بندر حیفا در شمال اراضی اشغالی است. این پهپاد با موفقیت وارد حریم هوایی شمال فلسطین اشغالی شده و پس از تصویربرداری و بدون اینکه توسط ارتش رژیم صهیونیستی رصد شود، با موفقیت به خاک لبنان بازگشته است.

این پهپاد حزب‌الله از مناطق حساس، مخازن مواد شیمیایی، مخازن نفت و بندر حیفا تصویربرداری کرده و رسانه‌ها می‌گویند این پیام هشداری از طرف مقاومت لبنان به رژیم صهیونیستی بوده است.

فارن پالسی با اشاره به قدرت و نفود حزب‌الله لبنان تاکید می‌کند: «حزب‌الله همانند حماس ظاهرا شبکه‌ای از تونل‌ها را زیر لبنان ساخته است که برخی تحلیلگران اسرائیلی استدلال کرده‌اند که این تونل‌ها می‌توانند گسترده‌تر از تونل‌های حماس باشند.»

مجله آمریکایی «فارن افرز» هم پیشتر در گزارشی با اشاره به عملکرد موثر تونل‌های جنبش حماس نوشت: «حماس با استفاده از تونل‌هایی که ساخته، اسرائیل را در یک جنگ زیرزمینی به چالش کشیده و با استفاده از تکنیک‌هایی در این تونل‌ها نه تنها پیروزی را برای اسرائیلی‌ها میسر نساخته، بلکه هزینه‌های سیاسی و دیپلماتیک را برای آن‌ها به همراه داشته است.»

«دنیل بایمن» استاد دانشگاه جورج‌تاون هم درباره حزب‌الله چنین می‌گوید: «رهبران ارشد حزب‌الله گفته‌اند که خواستار تشدید تنش نیستند. فکر می‌کنم اگر حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کند، حزب‌الله نیز به آن احترام خواهد گذاشت.»

نظر شما