شناسهٔ خبر: 67265285 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روایت فارن‌پالسی/ پیامد جنگ احتمالی با حزب‌الله؛ ۳ روز وحشتناک برای اسرائیل

تهران – ایرنا – تارنمای نشریه «فارن پالسی» در گزارشی با اشاره به افزایش اخیر تنش‌ها میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی، به پیامدهای اوج‌گیری درگیری‌ها و تبدیل آن به یک «جنگ تمام» عیار پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این گزارش فارن پالسی به نقل از "مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی" آمده است: حزب‌الله لبنان دشمنی بسیار سرسخت‌ تر از حماس است، زیرا تصور می‌شود که این گروه مجهزترین نقش‌آفرین غیردولتی در جهان باشد که با کمک ایران، سوریه و روسیه یک زرادخانه پیشرفته تدارک دیده است.

مایکل اورِن، سفیر اسرائیل در آمریکا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، در این زمینه به نشریه فارن پالسی گفت: در حالیکه حماس یک تهدید میدانی برای اسرائیل است، حزب الله یک تهدید راهبردی علیه اسرائیل به شمار می رود.

تخمین زده می شود که این گروه (حزب‌الله لینان) حدود ۱۳۰ هزار فروند راکت و موشک در اختیار داشته باشد که می تواند به سرعت سامانه های پیشرفته پدافند هوایی اسرائیل را مغلوب کرده و بزرگترین شهرهای آن را هدف قرار دهد.

اورن گفت: من برآوردهای بسیار وحشتناکی را در مورد آنچه که حزب الله می تواند ظرف سه روز بر سر اسرائیل بیاورد، مطالعه کرده‌ام. تمام زیرساخت های ضروری، پالایشگاه های نفت، پایگاه های هوایی و (تاسیسات تحقیقات هسته ای) دیمونا از کار خواهند افتاد.

به نوشته فارن پالسی، حزب الله لبنان نیز مانند حماس، شبکه ای از تونل‌ها را در لبنان حفر کرده که به گفته برخی تحلیلگران اسرائیلی حتی گسترده تر از شبکه مورد استفاده گروه فلسطینی است. .

دیروز منابع رسانه ‌ای خبر از ورود یک فروند پهپاد حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی و تصویربرداری موفقیت آمیز از مواضع حساس در بندر "حیفا" خبر دادند.

فیلم منتشر شده توسط حزب‌الله لبنان نشان می‌دهد که یک پهپاد این گروه وارد شمال فلسطین اشغالی شده و از مواضع حساس تصویربرداری می ‌کند. این پهپاد پس از ثبت موفقیت‌آمیز تصاویر مهم به خاک لبنان بازگشته و این تصاویر را در اختیار رزمندگان مقاومت قرار داده است.

رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز نسبت به توانمندی نظامی مقاومت لبنان اذعان کرد و حزب‌الله لبنان را یک ارتش پیشرفته و بی‌نظیر دانست.

"گیورا آیلاند" اذعان کرد: حزب الله بین ۷۰ تا ۸۰ هزار رزمنده سازمان یافته، آموزش دیده، بسیار مجهز و آماده دارد که در سال های اخیر با حمایت ایران، دو شکاف در زمینه تفاوت توانمندی هایش با اسرائیل یعنی تسلیحات دقیق و پهپاد را از بین برده است.

این ژنرال سابق رژیم صهیونیستی همچنین گفت: سامانه هایی که حزب الله در اختیار دارند، دست کمی از پیشرفته ترین سامانه های اسرائیل ندارند.

نظر شما