شناسهٔ خبر: 67268915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس:

جلوی تصرفات غیرمجاز قاطعانه ایستاده‌ایم

شیراز - دادستان مرکز فارس با بیان اینکه در چند سال اخیر حتی یک مجموعه باغ‌شهری احداث نشده گفت: متخلفین جریمه‌های سنگینی شده‌اند و قاطعانه جلوی تصرفات غیرمجاز ایستاده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمصطفی بحرینی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد گفت: دادستانی در بحث اجرای سند تحول قوه قضائیه و برنامه‌های راهبردی قوه قضائیه، حوزه پیشگیری از جرایم را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در ادامه اضافه کرد: در حوزه پیگیری حقوق عامه و صیانت از آن یک معاونت در مرکز استان داریم و علاوه بر آن در شهرستان‌ها نیز دادستان‌ها به پیگیری حقوق عامه می‌پردازند.

بحرینی در خصوص ساخت و ساز یا تصرف در حوزه محیط زیست و بستر رودخانه‌ها و در کنار منابع آبی نیز گفت: متأسفانه در ۲۵ سال گذشته شاهد بوده‌ایم که در اطراف شیراز و نقاط دیگر استان این پدیده نامتعارف تشدید شده و از این حیث آسیب‌هایی نیز به حوزه منابع آبی، راه‌های دسترسی، محیط زیست، منابع طبیعی و محیط زیست ما وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون برای انشعابات آب، برق و گاز محدودیت‌های زیادی ایجاد شده و از سه سال گذشته به هیچ باغ‌شهری انشعاب ندادیم و در خصوص موضوع خدمات‌رسانی به باغ‌شهری‌ها نیز به صورت جدی سخت‌گیری کرده‌ایم.

هیچ باغ‌شهری طی چند سال گذشته راه‌اندازی احداث نشده است

بحرینی عنوان کرد: در این چند سال شاهد راه‌اندازی یک مجموعه باغ‌شهری نیز نبوده‌ایم و متخلفین جریمه‌های سنگینی شده‌اند.

وی افزود: یکی از معضلات در ارتباط با باغات شیراز تخلفات احداث بنای غیرمجاز است و در این خصوص نیز مانع از تصرفات غیرمجاز و تغییر کاربری و ساخت غیرقانونی بنا می‌شویم.

دادستان انقلاب مرکز فارس بیان کرد: در ارتباط با مرتکبین جرایم خشن نیز حساسیت زیادی داریم و با قاطعیت با مجرمان این حوزه برخورد می‌شود اما تلاش می‌کنیم جرایم سبک به سازش منجر شود.

نظر شما