شناسهٔ خبر: 67268471 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

زاکانی، مبتکر طرح «حجاب بان»: در بحث حجاب، باید در نهایت احترام با مردم رفتار کرد

اکانی گفت: حجاب امر شرعی و قانونی است. در این رابطه باید در نهایت احترام با مردم رفتار کرد، حتی کسی که جرم می‌کند؛ لذا موضوع حجاب کاملا شفاف است. بعضی‌ها یک اتهاماتی درباره مسئله حجاب به من زدند که من در صحبت‌های خودم قبلا بحث کردم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علیرضا زاکانی چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ در نشستی خبری با بیان این‌که «ما امروز بیش از ۴۵ سال است که تجربه حکمرانی و تلاش و کوشش برای خدمت به مردم و آبادانی کشور را داریم»، اظهار کرد: در این مدت تجارب خوب و موفقی داشتیم و ناکامی‌های هم تجربه کردیم. در مرور این مسیر به چارچوبی می‌رسیم که هم خیرات و برکات آن استفاده کنیم هم از تجارب تلخ درس بگیریم.

 در ادامه گزیده سخنان زاکانی را می‌خوانید:

"یارانه" توهین به مردم است و مردم یارانه بگیر ما نیستند! چندین برابر یارانه‌ای که امروز به مردم می‌دهیم به دست مردم خواهد رسید.

پاسخ آقای ظریف را فردا می‌دهم، اما همینقدر بدانید که حرف‌های ایشان بسیار نادرست بود و جفا کرد. پاسخ ما به آقای ظریف این است که مردم آگاهند و این قصه‌هایی که شما تعریف کردید قابل رد است.

آقای شمخانی سخنانم را تکذیب نکرد. زاکانی همچنین افزود: من درباره آقای شمخانی سخنانی را گفتم که خود ایشان این سخنان را تکذیب نکرد و یکی از جانب ایشان تکذیب کرد. همچنین درباره آزمون دستیاری یک نکته‌ای گفتم که یک بنده خدایی آمد و سخنان من را تکذیب کرد، ولی فراموش کرد که برود و با جستجویی در اینترنت ببیند که در سال ۸۴ چه اظهاراتی درباره همین موضوع داشته است.

ما با مذاکره مشکل نداریم و از آن استقبال می‌کنیم، ولی غرب فقط آمریکا و چند کشور اروپایی نیستند.

دوستی ما با آقای پزشکیان سر جای خودش، اما اینکه ایشان ارجاع به کارشناس می‌دهد در حالیکه خودش درک درستی از مسائل نداشته باشد قطعا کلاه سر او می‌رود. به هرحال کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود باید ایده داشته باشد. بنده ۱۴ ایده دارم و سر آن با کارشناسان بحث می‌کنم.

اشکال دیگر به آقای پزشکیان این است که نمی‌تواند بگوید من امتداد دولت آقای روحانی نیستم. همه افراد حاضر در دولت آقای روحانی در ستاد ایشان هستند. ایشان امتداد گذشته است. نمی‌شود آقای ظریف را در ستادش داشته باشد بعد بگوید که من دولت سوم آقای روحانی نیستم؛ لذا هرکس باید موضع‌ش نسبت به گذشته مشخص باشد. بنده پاسخگوی این ۴۵ سال گذشته خودم هستم و از آن دفاع می‌کنم. ضمن اینکه بنده فقط منتقد آقای پزشکیان نیستم سایر کاندیدا‌ها نیز هستند، اما حرف‌های من منطقی و اساسی است.

نامه دفتر رهبر انقلاب نسبتی با بنده نداشت؛ این نامه نسبتی با بنده نداشت. بنده یک جا فقط گفتم که رهبری معظم گفتند که بروید به تکلیفتان عمل کنید که ایشان به همه این نکته را گفتند.

حجاب امر شرعی و قانونی است. در این رابطه باید در نهایت احترام با مردم رفتار کرد، حتی کسی که جرم می‌کند؛ لذا موضوع حجاب کاملا شفاف است. بعضی‌ها یک اتهاماتی درباره مسئله حجاب به من زدند که من در صحبت‌های خودم قبلا بحث کردم.

من اینترنت آزاد را یک موهبت می‌دانم. ما فکر، قابلیت و توانمندی در حوزه محتوا داریم و می‌توانیم به بهترین نحو در اختیار دیگران قرار دهیم؛ لذا ما بهترین استفاده از اینترنت را خواهیم کرد. شبکه فیبر نوری را تا درب منازل خواهیم برد و سرعت اینترنت را چندین برابر می‌کنیم. به بهترین نحوی مردم را ثروتمند خواهیم کرد.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما