شناسهٔ خبر: 67268428 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

نگاه تشریفاتی و ویترینی به زنها باید برداشته شود

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه نگاه تشریفاتی و نگاه ویترینی به زن‌ها باید برداشته شود، اظهارکرد: این موضوع در دولت شهید رئیسی مورد توجه بود و رئیس جمهور می‌گفتند این نوع نگاه باید حذف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر انسیه خزعلی در سومین نشست اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، با عنوان «زنان و مشارکت سیاسی در ایران» اظهار کرد: برخی گشایش‌ها در جامعه بین المللی برای ما ایجاد شده است و امیدواریم آثار آن در جامعه داخلی و ملی هم دیده شود.

وی ادامه‌ داد: وظیفه دولت شهید رئیسی سنگین بود، هم‌ باید اعتماد داخلی را جلب می‌کرد و هم باید با توجه به مشکلات از مسیر اقتدار وارد می شد و اعلام می‌کرد که می‌توان با همه مشکلات در سطح بین المللی قدرتمند ظاهر شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: شهید جمهور نشان دادند با وجود همه تحریم‌ها، لجاجت‌ها و تهدیدهای متداول، اگر با قدرت و توکل بر خدا بایستی، پیروز هستی. ادبیات رئیس جمهور آمریکا از «همه گزینه‌ها روی میز است»، به «ما نبودیم و هیچ تعرضی به ایران و ایرانی‌ها نکردیم» تبدیل شد و اینها نشان دهنده بازگشت اقتدار ایران بود.

خزعلی گفت: فعالیت‌هایی که در فضای مجازی با ایراد اتهامات و دروغ‌ها و پوشاندن حقیقت انجام می‌شد، همه موجب کتمان برخی حقایق از دولت شد و دیدیم که رهبری بعد از شهادت آیت الله رئیسی گفتند دلم برای رئیسی سوخت.

وی افزود: سبک مدیریتی رسانه‌ای و جنگ شناختی که دشمن روی آن سرمایه گذاری می کند چیز کمی نیست و باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

خزعلی با بیان اینکه باید حقایق با زبان صحیح به مردم گفته شود، گفت: دولت شهید رئیسی شبانه روز کار می‌کنند و توانست بسیاری از نصاب‌ها را تغییر دهد. در دوره‌های قبل وقتی رهبری با دولتمردان صحبت می کردند مثال امیرکبیر را می زدند که طی ۳۹ ماه، فعالیت‌های مفیدی انجام داد اما اکنون رهبر فرمودند نصاب جدیدی رئیسی ایجاد کرد و شهید رئیسی طی ۳۳ ماه توانست ریل گذاری‌های جدیدی ایجاد کند و رشد اقتصادی را به بالای پنج برساند.

معاون رئیس‌ جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به سفرهای استانی و پیشرفت های کشور در این دوره گفت: آقای رئیسی به دنبال تمام کردن کارهای نیمه تمام بود تا کار مردم راه بیافتد؛ اگر با اخلاص و کار سخت و پیگیر مسئولان وارد میدان شوند می توانند اعتماد را برگرداند.

خزعلی ادامه‌ داد: در حوزه زنان، زنان انتظار دارند به حساب بیایند و از توان آن ها استفاده شود. این ضعف به کار نگرفتن زنان که در بسیاری دولت‌ها شاهد آن بودیم، ریشه آن فرهنگی است. هم خانم‌ها باور به خود ندارند و هم آقایان این مسأله را باور ندارند که باید از خانم‌ها استفاده کرد.

به گفته وی، برخی توقعات غیر واقعی به عنوان مطالبات واقعی خانم‌ها بیان و موجب می‌شود که مطالبات حقیقی آن‌ها نادیده گرفته شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در سند تحول به این موضوع که باید چالش‌های فکری بانوان و دختران شناخته شود و برای رفع نیازها و چالش‌ها چاره اندیشی شود، تاکید شده است؛ در چالش‌های ذهنی زنان مسأله اقتصادی، اشتغال خانواده پر رنگ است و در حیطه اختصاصی مسأله انعطاف شغلی در چالش‌های ذهنی زنان پر بسامد دیده می‌شود.

خزعلی با تاکید بر اینکه نگاه تشریفاتی و نگاه ویترینی به زن‌ها باید برداشته شود، اظهارکرد: این موضوع در دولت شهید رئیسی مورد توجه بود و رئیس جمهور می‌گفتند این نوع نگاه باید حذف شود.

وی افزود: در برنامه ریزی‌ها، خانواده را مورد توجه قرار دهیم و اینکه بانوان ببینند که به عنوان یک سرمایه بزرگ انسانی به آنها نگاه می‌شود.

معاون رئیس جمهور اظهارکرد: خانم‌های ما با ظرفیت‌هایی که داشتند، با وجود موانع زیادی که در راه داشتند موفقیت‌های زیادی کسب کردند.

وی با بیان اینکه باید نگاه دینی و اسلامی و نگاه قرآنی در پذیرفتن نقش‌ها حاکم باشد و تفاوتی در بحث اجتماعی بین زنان و مردان وجود نداشته باشد، گفت: خداوند جایگاه‌های ویژه را برای تکامل انسان قرار داده است، همانند خانواده که مدیریت با یک فرد است و تقسیم کار نیز انجام می‌شود؛ در جامعه نیز فردی باید مدیریت داشته باشد و دیگران مسئولیت‌های دیگر را انجام دهد و بنابر نوع کار و تلاش باید امتیازات داده شود.

خزعلی با بیان اینکه الگوی اول و دوم زن هر دو نگاه جنسیتی به زن دارند، اظهارکرد: قائل به الگوی سوم هستیم که به زن نگاه جنسیتی ندارد و این الگو به زن به عنوان یک نیروی کارآمد در عرصه‌های گوناگون خانه و جامعه نگاه می‌کند.

 معاون رئیس جمهور درباره انتخابات آتی گفت: بسیار مهم است که رئیس جمهور دلش با مردم و با تمام وجود برای مردم باشد و به این فکر نکند که در سیاست‌هایی که در پیش می‌گیرد، چه نفعی برای خود دارد و وجهه او نزد مردم چگونه می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما