شناسهٔ خبر: 67268417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با هدف حفظ و پاسداشت هنر خوشنویسی انجام شد؛

ثبت هفته خوشنویسی قزوین در تقویم رویدادهای ملی گردشگری

قزوین- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: با هدف حفاظت و پاسداشت هنر خوشنویسی «هفته خوشنویسی قزوین» در تقویم رویدادهای ملی گردشگری به‌ثبت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا خزائلی با بیان اینکه با ثبت این رویداد تا کنون هفت رویداد در تقویم ملی رویدادهای گردشگری به‌ثبت رسیده‌است، اظهار کرد: شهر قزوین از دیرباز مهد پرورش بزرگان خوشنویسی کشور بوده و شاگردان زیادی نیز نزد اساتید نامی در این شهر آموزش دیده و پرچم هنر را در این خطه برافراشته‌اند و به همین دلیل قزوین از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی فرهنگی کشور به‌عنوان پایتخت خوشنویسی ایران نام گرفته‌است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: همچنین استان قزوین میزبان دوسالانه خوشنویسی کشور به‌دبیری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و موزه خوشنویسی قزوین نیز با نمایش آثار هنرمندان برجسته خوشنویسی قزوین و ایران در کاخ‌موزه چهلستون قزوین دایر و میزبان گردشگران بی‌شماری در همه ایام سال است.

خزائلی اظهارکرد: به‌منظور حفاظت و صیانت از این میراث ناملموس ارزشمند استان هفته خوشنویسی قزوین که هرساله با اجرای اقداماتی نظیر ‏برگزاری نمایشگاه‌های متعدد خوشنویسی، تقدیر از هنرمندان و پیشکسوتان این حوزه و… در مهرماه برگزار می‌شود در فهرست رویدادهای ملی گردشگری به‌ثبت رسیده که می‌تواند نقش مؤثری در معرفی شایسته این ظرفیت و جذب بیشتر گردشگران داشته باشد.

او یادآور شد: پیش از این نیز رویدادهایی چون جشن فندق، جشن سماق، شور زرآباد، سوگواری زنانه حسینیه آقاسیدجمال، مراسم سوم امام و آئین سمنوپزان در این تقویم ثبت شده است.

نظر شما