شناسهٔ خبر: 67268252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان فارس:

در برخورد با مدیران متخلف با کسی تعارف نداریم

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در خصوص مبارزه با فساد، دادگستری استان فارس یکی از دادگستری های پیشرو در کشور است و در دولت فعلی و گذشته با مدیران متخلف برخورد شد و با هیچ‌کس تعارف نداشته و نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، امروز_ چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در نشست خبری خود با خبرنگاران که به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: استان فارس چهارمین استان پرجمعیت و یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است و این موضوعی است که مردم همواره برای آن تقاضا دارند و هیچ محکوم متواری که برای مردم مزاحمت ایجاد کند، نداشته‌ایم و امنیت در تمام استان برقرار است.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی خوبی میان دستگاه قضائی و سایر دستگاه‌ها اجرایی و به ویژه شورای تأمین استان وجود دارد، افزود: این مشارکت موجب شده است تا انجام کار برای مردم آسان‌تر باشد و رفع مشکلات آنها سریع‌تر انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع انتخابات تصریح کرد: رسانه‌های استان و خبرنگاران در خصوص انتخابات انصافانه تبلیغ کنند تا مردم نسبت به آنها بی‌اعتماد نشوند، همچنین با توجه به اینکه تمام شرایط فراهم و امنیت برقرار است، شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در استان کار خود را آغاز کرده است و تاکنون جرم و تخلفاتی گزارش نشده است.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: در خصوص انتخابات هیچ فردی حق استفاده از امکانات دولتی را ندارد و در صورت مشاهده باید گزارشات اعلام شود.

وی خاطرنشان کرد: در دادگستری استان در سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفت و یکی از دادگستری‌های که در سند تحول قضائی روند خوبی داشت و رتبه اول را در اجرای سند تحول قضائی را کسب کرد، استان فارس بود.

رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: در خصوص کاهش اطاله دادرسی که به گفته رئیس قوه قضائیه چالش دستگاه قاضی است، در هیچ‌یک از شعب دادرسی استان شعبه نامتعارف نداریم و پرونده‌های قدیمی به حداقل رسیده است.

حجت‌الاسلام موسوی اظهار کرد: کمتر از دو هزار پرونده قدیمی در دادگستری استان فارس داریم که تلاش می‌شود بخش عظیمی از آنها تا پایان سال جاری حل و فصل شود.

وی تاکید کرد: در خصوص مبارزه با فساد، دادگستری استان فارس یکی از دادگستری‌های پیشرو در کشور است و در دولت فعلی و گذشته با مدیران متخلف برخورد شد و با هیچ‌کس تعارف نداشته و نداریم.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به آمار اراضی ملی رفع تصرف شده ادامه داد: سال گذشته بالغ بر ۲۷۰۰ هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف شد و اراضی شهری و روستایی که سند دار شدند قریب به ۹۹ درصد است و تنها یک درصد از اراضی سند دار نیستند.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فارس، استان کم‌آبی است، در سال گذشته تعداد دو هزار و ۸۰۰ چاه غیر مجاز پر و مسلوب‌المنفعه شد.

وی افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی احیای ۲۰ شرکت رو به تعطیل توسط دادگستری استان انجام شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به حوزه عملکرد استان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، تصریح کرد: عملکرد استان در این حوزه مبنی بر ورود نکردن یا کشف کالای قاچاق تا ۹۸ درصد بوده است.

حجت‌الاسلام موسوی تاکید کرد: در دادگستری فارس سعی شد با بی‌طرفی کامل و نبود دسته‌بندی سیاسی وظایفی که قوه قضائیه بر دوش ما گذاشته است را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به روند اجرایی برخی از پرونده‌های قضائی در سطح استان، اضافه کرد: پرونده صرافی دهقان در شعبه چهار اجرای احکام در حال پیگیری است و تعدادی از اموال شناسایی و قرار توقیف صادر شده است، همچنین در خصوص پرونده مسمومیت پزشکان این موضوع مشخص شد که تعدادی از آنها پزشک نبودند و پرونده خواستگاری در مجموعه حافظیه، پرونده خیریه نرجس با قرار حکم جلب و بازداشت مدیر مؤسسه، تعرض به بانوی آمر به معروف و نهی از منکر در مجموعه نارنجستان، اختلاس در شرکت آبفا از دیگر پرونده‌هایی است که بررسی ویژه آنها در دستور کار است.

الکترونیکی شدن دعاوی و حذف کاغذ از دادگستری استان، برگزاری بیشترین تعداد ملاقات مردمی در کشور با حدود ۱۲ هزار ملاقات طی سه ماه اول سال جاری در سطح استان، صدور ۱۰ هزار و ۲۰۰ مورد احکام جایگزین حبس، سازش ۴۳ درصدی پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف، سازش در ۵۶ فقره پرونده قتل عمد، ۵۲ مورد پرونده نقد آرا، کسب رتبه برتر دادگستری استان فارس در حوزه پژوهش و انتشار هفت جلد کتاب، ایجاد یک کارگاه سازندگی در استان فارس جهت در توسعه و ساخت و ساز مراکز قضائی شهرستان‌ها، از دیگر اقدامات شاخص دادگستری فارس بود که حجت‌الاسلام موسوی به آنها اشاره کرد.

تشکیل پرونده تخلف برای دو مدیر استان فارس

در ادامه این نشست سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در سخنانی اظهار کرد: یکی از معضلات در ارتباط با باغ‌های شیراز تخلفات احداث بنای غیرمجاز است که با جدیت مانع از تصرفات غیر مجاز خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه محدودیت عدم ارائه خدمات و انشعابات آب، برق و گاز در این خصوص وجود دارد، افزود: از سه سال گذشته تاکنون هیچ باغ شهری انشعاب خدمات را نگرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس به حوزه محیط زیست، بستر رودخانه‌ها و موانع آبی اشاره و تصریح کرد: از ۲۵ سال گذشته تاکنون شاهد تغییر کاربری غیر مجاز بوده‌ایم و در اطراف شیراز و نقاط دیگر استان درگیر این پدیده نامتعارف هستیم.

بحرینی همچنین در خصوص تخلفات و پیشگیری از خشک شدن باغ‌های شیراز، خاطرنشان کرد: یکی از معضلات کمیسیون ماده ۱۰۰ که به مشکلات تخلف باغ‌ها رسیدگی می‌کند روند طولانی آن بود که در این خصوص به جهت کمک به شهرداری ورود داشتیم و به شهرداری این اجازه داده شد تا به موازات رسیدگی کمیسیون به داستان گزارش دهد تا سریعاً اقدامات جهت جلوگیری و تشکیل پرونده قضائی انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس همچنین در این نشست خبر داد: روز گذشته دو پرونده قضائی برای مدیران استان تشکیل شده است.

نظر شما