شناسهٔ خبر: 67268161 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:

قریب به 150 رسانه مکتوب و غیرمکتوب در استان بوشهر فعالیت دارند که از این تعداد یک سوم آنها در دولت سیزدهم مجوز فعالیت اخذ کرده اند

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه استان با موضوع حضور حداکثری مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: کوشش و تلاش رسانه نقش ویژه و اساسی برای جهت دهی افکار عمومی در این مقطع دارد .

وی افزود: از آنجا که پس از اتفاقی که برای تیم رییس جمهور و همراهان ایشان افتاد ؛ فرایند انتخاباتی به شکل مطلوب در حال انجام است. اما برایمان آنچه مهم است ایجاد فضای شور و نشاط انتخاباتی جهت حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای باشند .

عبدالرحیم افروغ گفت: فارغ از هر دیدگاه یا هر نامزدی که مورد حمایت دوستان باشد یا نتیجه انتخابات ؛ مهم برای ما ایجاد این شور انقلابی است و قطعا ما پس از انتخابات نیز تشکر قاطع خود را از ایشان اعلام خواهیم کرد.

وی اعلام کرد : فضا کاملا پر نشاط است و همه طیف ها در صحنه حضور دارند و انتخابات هم قطعا رقابتی است.

در ادامه این نشست ، مسوول بسیج رسانه استان گفت: تمام هم و غم دشمنان در فضای مجازی و رسانه ای و اجتماعی جهت دلسرد کردن مردم و پایین آوردن مشارکت می باشد اما مردم ما با حضور خود قطعا این نتیجه را برعکس خواهند کرد .

رضایی نژاد ادامه داد: تریبون هر کدام از ما و هر رای ما به تعبیر مقام معظم رهبری تیری است در چشم دشمن و افزایش قدرت نظام را در پی خواهد داشت.

در ادامه حیدری مدیرکل سیاسی استانداری با اشاره به گزارشی از روند انتخابات ،گفت: با توجه به اصل 131 قانون و تعیین رییس جمهور جدید تلاش کردیم ساز وکار انتخابات را تعریف و شرایط برگزاری انتخابات را فراهم نماییم.

حیدری در ادامه یادآور شد: با همکاری رسانه های ستاد تامین و ستاد پیشگیری از جرایم و هیات بازرسی و نظارت , از حیث شکل اجرای انتخابات در بهترین شکل ممکن هستیم.

وی به انتخابات نیمه الکترونیک اشاره کرد و افزود: ظرف 24 ساعت دستگاهها را به روز رسانی کردیم و بخاطر گرما و دسترسی سریع مردم تعداد شعب را افزایش داده  و بحث صیانت از آرا به عنوان رعایت اصل بیطرفی ماده 68 قانون انتخابات را تشریح کرده و دنبال میکنیم .

حیدری یادآور شد: مسئولین کلیه ستادها معرفی شده و‌ در سطح استان در امنیت و‌ سلامت کامل فعالیت خود را انجام می دهند.

مدیرکل سیاسی استانداری بوشهر اظهار کرد:  رسانه ها باید به شیوه خلاقانه  با استفاده از ظرفیت مردمی فضای انتخابات را پرشور نمایند .

 

در ادامه این هم اندیشی، شهنیایی دادستان بوشهر گفت: رسانه ها اگر نقدی بر مجموعه دولتی وارد می کنند از اختیارات و محدودیت های آن دستگاه اشراف داشته باشند .

وی افزود:  هیچ اعلام جرمی علیه رسانه ها در سطح استان نداشته ایم ، چون فضا، فضای نجیب و رسانه های ما متعهد بوده و هستند.

نشست هم اندیشی اصحاب رسانه استان با موضوع چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر روز گذشته در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.

 

 

نظر شما