شناسهٔ خبر: 67260354 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آغاز فعالیت ۵۰ رسانه استان بوشهر در دولت سیزدهم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه قریب به ۱۵۰ رسانه مکتوب و غیرمکتوب در استان بوشهر فعالیت دارند، گفت: از این تعداد یک سوم آنها یعنی تعداد ۵۰ رسانه در دولت سیزدهم مجوز فعالیت أخذ کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالرحیم افروغ صبح امروز در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه استان بوشهر با موضوع حضور حداکثری مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره اینکه دولت شهید آیت‌الله رئیسی توجه ویژه‌ای به  اصحاب رسانه داشتند، اظهار کرد: همکاری و هماهنگی صورت گرفته بین خبر و رسانه با مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت و‌ خانه مطبوعات، منجر به ایجاد فضای همدلی شده است.

وی با اشاره به صدور مجوز 50 رسانه استان بوشهر در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: امروز در استان بوشهر قریب 150 رسانه مکتوب و غیرمکتوب دارای مجوز فعالیت دارند که از این تعداد یک سوم آنها به تعداد 50 رسانه در دولت سیزدهم مجوز فعالیت أخذ کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: کوشش و تلاش رسانه نقش ویژه و اساسی برای جهت دهی افکار عمومی در این مقطع دارد. از آنجا که پس از اتفاقی که برای تیم رئیس جمهور و همراهان آن افتاد؛ فرایند انتخاباتی به شکل مطلوب در حال انجام است، اما برایمان آنچه مهم است ایجاد فضای شور و نشاط انتخاباتی برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی باشند.

وی ادامه داد: فارغ از هر دیدگاه یا هر نامزد که مورد حمایت دوستان باشد یا نتیجه انتخابات، مهم برای ما ایجاد این شور انقلابی است و قطعاً ما پس از انتخابات نیز تشکر قاطع می‌شود. فضای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاملاً پر نشاط است و همه طیف‌ها در صحنه حضور دارند و انتخابات هم قطعاً رقابتی است.

تمام برنامه دشمنان برای دلسرد کردن مردم

محسن رضایی‌نژاد هم گفت: تمام برنامه دشمنان در فضای مجازی و رسانه‌ای و اجتماعی برای دلسرد کردن مردم و پایین آوردن مشارکت است اما مردم ما با حضور خود قطعاً این نتیجه را برعکس خواهند کرد.

مسئول بسیج رسانه استان بوشهر ادامه داد: تریبون هر کدام از ما و هر رای ما به تعبیر مقام معظم رهبری تیری است در چشم دشمن و افزایش قدرت نظام را در پی خواهد داشت.

انتخابات ریاست جمهوری به‌صورت نیمه الکترونیک

سعید حیدری با اشاره به گزارشی از روند انتخابات،گفت: با توجه به اصل 131 قانون و تعیین رئیس جمهور جدید تلاش کردیم سازوکار انتخابات را تعریف و شرایط برگزاری انتخابات را فراهم کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: با همکاری رسانه‌های ستاد تأمین و ستاد پیشگیری از جرایم و هیئت بازرسی و نظارت, از حیث شکل اجرای انتخابات در بهترین شکل ممکن هستیم.

مدیرکل سیاسی استانداری بوشهر به انتخابات نیمه الکترونیک اشاره کرد و افزود: در مدت 24 ساعت دستگاه‌ها را به‌روزرسانی کردیم و به خاطر گرما و دسترسی سریع مردم تعداد شعب أخذ رأی یافته است و بحث صیانت از آرا به عنوان رعایت اصل بیطرفی ماده 68 قانون انتخابات را تشریح کرده و دنبال می‌کنیم.

حیدری یادآور شد: مسئولان همه ستادهای انتخاباتی معرفی شده و در سطح استان در امنیت و سلامت کامل فعالیت خود را انجام می‌دهند. رسانه‌ها باید به شیوه خلاقانه با استفاده از ظرفیت مردمی فضای انتخابات را پرشور کنند.

هیچ اعلام جرم علیه رسانه‌ها در سطح استان نداشته‌ایم

در ادامه این هم‌اندیشی، شهنیایی دادستان بوشهر گفت: رسانه‌ها اگر نقدی بر مجموعه دولتی وارد می‌کنند از اختیارات و محدودیت‌های آن دستگاه اشراف داشته باشند.

وی افزود: هیچ اعلام جرم علیه رسانه‌ها در سطح استان نداشته‌ایم، چون فضا، فضای نجیب و رسانه‌های ما متعهد هستند.

انتهای پیام/190/

نظر شما