شناسهٔ خبر: 67268024 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رونمایی از کتابچه چندرسانه‌ای گردشگری و محتواهای تولیدی برای بازاریابی گردشگری خارجی

مدیر کل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی از ظهور نسل جدبد محتواهای گردشگری با رونمایی از کتابجه چندرسانه‌ای گردشگری به همراه محتواهای تولیدی برای بازاریابی گردشگری خارجی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، نخستین نشست رسانه‌ای دفتر بازاریابی و گردشگری خارجی با هدف ارائه تازه‌ترین اقلام و تولیدات محتواهای گردشگری در محل معاونت گردشگری برگزار شد. 

«مسلم شجاعی» مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی درباره انتشار جدیدترین اقلام و تولیدات حوزه گردشگری گفت: نسل جدیدی از محتواهای گردشگری در حال تدوین است اولین آن کتابچه چند رسانه‌ای گردشگری است که شامل ۹ کتابچه به ۱۳ زبان خارجی با ۱۰۸ فایل pdf با قابلیت نمایش در قالب‌های مختلف است. 

او با تاکید بر اینکه جامعه امروز از تولیدات چاپی عبور کرده و به سمت محتواهای تعامل پیش می‌رود ادامه داد: تجارب و هم‌اندیشی‌ها نشان می‌دهد که باید از تولیدات چاپی عبور کنیم و به سمت دیجیتال شدن و محتواهای تعاملی پیش رویم. کتابچه چند رسانه‌ای گردشگری با ترجمه ۱۳ زبان زنده دنیا نسل جدیدی از محتوای امروزی را تشکیل می‌دهد که نیاز بازارهای هدف ایران را پوشش می‌دهد. 

او با بیان اینکه این محتوا در اختیار همگان به صورت آفلاین قرار می‌گیرد ادامه داد: این محتوا به سفارتخانه‌ها، وزارت‌امور خارجه، رایزنان و خبرنگاران و فعالان گردشگری داده می‌شود تا در بازارهای هدف پخش شود. همچنین می‌خواستیم تنوع در مطلب و تصاویر از گستره جغرافیایی داشته باشیم. 

شجاعی در ادامه این برنامه از تولید محتواهای دوم گردشگری خبر داد و گفت: پس از لغو روادید با ۲۸ کشور آمار اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳ را با مدت مشابه مقایسه کردیم. این آمار نشان می‌دهد که با ۲۰ درصد رشد ورود گردشگری رو به رو شدیم. 

به گفته مدیر کل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی، لغو روادید موجب شد که برخی از کشورها ویزایشان را با ما لغو دو طرفه کنند همچنان که عمان این کار را انجام داد و اخیراً هم تونس، ویزا را برداشت. 

او همچنین به دومین محصول ارائه شده از معاونت گردشگری اشاره کرد و افزود: محصول دوم موشن گرافی در قالب یک پکیج درباره معرفی ایران است که به کشورهایی که با آن‌ها لغو روادید شده ارسال خواهد شد. این کشورها شامل ۲۸ کشوری است که تازه لغو روادید شده‌اند و ۸ کشوری که قبلاً روادید با آن‌ها لغو شد. 

شجاعی گفت: پروژه سلام ایران یکی از پروژه‌هایی است که در حوزه بازاریابی انجام شد. این کار را ادامه دادیم از کشورهای مختلف گروه‌های متعددی به ایران آمدند و بازتاب خوبی داشت. تور کشورهای بازار هدف و لغو روادید شده در قالب تورهای تخصصی وارد کشور می‌شوند. این کار در طول سال نیز انجام می‌شود. چند سالی است که به این باور رسیده‌ایم باید در نمایشگاه‌های خارجی حضور داشته باشیم اما آیا لازم هست که دولت در همه این نمایشگاه پاویون دولتی داشته باشیم؟ ما به یک اقدام مؤثرتر رسیدیم که همان رودشو است. در این رودشو بخش خصوصی ایرانی و خارجی رو به روی هم می‌نشینند و مذاکره می‌کنند. 

وی گفت: اثر رودشو را در عمان و چین دیده‌ایم و می‌خواهیم که هیأتی از دولت و بحث خصوصی در این رودشو شرکت کنند. مالزی، اندونزی و ویتنام سه کشوری است که در روزهای آینده رودشو برگزار می‌کند. سعی کردیم که هلدینگ‌های ایرانی هم حضور داشته باشند. امیدوارم که این کار در دولت‌های بعدی هم ادامه پیدا کند. رودشوی بعدی در هند است. برای ترکیه، روسیه نیز برنامه داریم و قیمت‌های آن تقریباً درآمده است. 

شجاعی گفت: معمولاً آژانس‌های ورودی کار در این برنامه حضور پیدا می‌کنند. از آن طرف آژانس‌هایی رو به روی این افراد می‌نشینند که در حوزه خروج مسافر کار می‌کنند. 

شجاعی تصریح کرد: سال گذشته ۲۵ هزار گیگ محتوا تولید کرده‌ایم که به کشورهایی مختلف داده‌ایم. ۷۴۰۰ گیگ محتوای مختلف در رویدادها پخش شده است و یا در اختیار هیأت‌ها قرار گرفته است. این محتواها تغییر کرده است مستندهای بلند دیگر جواب نمی‌دهد هر چند مخاطب خاص خودش را دارد. الان به چهار ثانیه محتوا برای تیک تاک رسیده‌ایم. باید محتواهای تولید شده از سال‌های قبل تغییر کند.

انتهای پیام/

نظر شما