شناسهٔ خبر: 67267928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایجاد ۲۹۷۱ فرصت شغلی در تعاونی‌های خراسان جنوبی

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تشکیل تعاونی‌ها را مؤثر در رشد اقتصاد، جهش تولید با مشارکت مردم و مثبت شدن تراز تجاری خواند و گفت: از ابتدای دولت با ایجاد ۹۸ تعاونی، دو هزار و ۹۷۱ فرصت شغلی شکل گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان 840 معدن با هفت هزار میلیون تن ذخایر شناخته شده دارد و 13 هزار نفر در بخش معدن اشتغال دارند اما ارزش افزوده معادن در استان تنها چهار درصد است، چون زیرساخت‌های آب، برق و گاز ما به خوبی فراهم نشده است. 

وی گفت: آنچه از معادن نصیب مردم استان ما می‌شود تنها جاده ‌های خراب، از بین رفتن زمین‌های کشاورزی و یا گرد و خاک است، لذا دولت سیزدهم تلاش داشته به زیرساخت‌های معادن ورود خوبی داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تا قبل از استقرار دولت سیزدهم تنها سه پست برق در استان وجود داشت، افزود: در این دولت دو پست 400 کیلوولت افتتاح و دو پست دیگر نیز کلنگ‌زنی شده است. 

جعفری با اشاره به استقرار خراسان جنوبی در انتهای خط پایانی گازرسانی در کشور گفت: با استقرار دولت سیزدهم خط انتقال گاز به استان آغاز و به زودی افتتاح می‌شود. با انتقال آب از دریای عمان مشکل آب برای فرآوری در بخش صنایع و معادن و حتی آب شرب رفع خواهد شد. 

وی از وجود سه هزار و 203 واحد اقتصادی در استان خبر داد و گفت: 968 واحد برای خروج از حالت راکد و غیر فعال شناسایی شده‌اند که تاکنون 465 واحد وارد مدار تولید شده است. 

جعفری از 15 هزار اشتغال ثبت شده در استان بر اساس آمار واقعی خبر داد و افزود: نرخ بیکاری استان از 7.3 به پنج درصد کاهش یافته و 122 درصد تعهد اشتغال در استان انجام شده است. 

وی تشکیل تعاونی‌ها را مؤثر در رشد اقتصاد، جهش تولید با مشارکت مردم و مثبت شدن طراز تجاری خواند و گفت: از ابتدای دولت با ایجاد 98 تعاونی،  دو هزار و 971 فرصت شغلی شکل گرفته است. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی در حوزه سرمایه‌گذاری جزو پنج استان برتر کشور است اظهار داشت: خراسان جنوبی استانی بکر و امن برای سرمایه‌گذاری است و ما در حال حاضر 18 سرمایه‌گذار خارجی داریم که در استان فعالیت می‌کنند. 

به گفته وی، اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ترانزیت کالا از مرز استان خراسان جنوبی یک هزار و 90 درصد افزایش داشته که عدد قابل توجهی است. خرید گندم از دو هزار و 900 تن به 18 هزار تن در استان رسیده و امسال هم پیش‌بینی می‌شود 20 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود. 

جعفری با بیان اینکه هیچ گونه کمبود کالاهای اساسی در بازار استان نداریم، تصریح کرد:  امسال رکورد جوجه‌ریزی در تاریخ استان شکسته شد و پالایشگاه شیر هم راه‌اندازی می‌شود تا شاهد ارزش افزوده در این بخش باشیم. 

انتهای پیام/ 252

نظر شما