شناسهٔ خبر: 67266286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری:

۱۸ سرمایه گذار خارجی در خراسان جنوبی فعالیت دارند

بیرجند - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: اکنون ۱۸ سرمایه گذار خارجی داریم که در بخش‌های مختلف استان فعالیت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مهدی جعفری روز چهارشنبه در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی، گردشگری، کویر و مرز استان افزود: خراسان جنوبی در حوزه سرمایه گذاری جزو پنج استان برتر کشور است چرا که در این خصوص ما به دنبال سرمایه گذاران بوده و از آنان حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی بکر و امن برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود گفت: این استان ۸۴۰ معدن با هفت هزار میلیون تن ذخایر شناخته شده دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از اشتغال ۱۳ هزار نفر در بخش معدن استان خبر داد و گفت: ارزش افزوده معادن در استان چهار درصد است چرا که زیرساخت‌های آب، برق و گاز در گذشته به خوبی فراهم نشده است.

وی تصریح کرد: آنچه از معادن نصیب مردم استان می‌شود، جاده‌های خراب، از بین رفتن زمین‌های کشاورزی یا گرد و خاک است لذا دولت سیزدهم به زیرساخت‌های معادن ورود خوبی داشته که سال آینده مشخص خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه تا قبل از استقرار دولت سیزدهم تنها سه پست برق در استان وجود داشت افزود: در این دولت ۲ پست ۴۰۰ کیلوولت افتتاح و ۲ پست دیگر نیز کلنگ زنی شده است.

وی با اشاره به استقرار خراسان جنوبی در انتهای خط گازرسانی در کشور گفت: احداث خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان در سال گذشته آغاز شد که فاز اول آن به زودی افتتاح می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: با انتقال آب از دریای عمان نیز مشکل آب برای فرآوری در بخش صنایع و معادن و حتی آب شرب رفع خواهد شد.

وی از وجود سه هزار و ۲۰۳ واحد اقتصادی در استان خبر داد و گفت: تعداد ۹۶۸ واحد برای خروج از حالت راکد و غیرفعال شناسایی شد که تاکنون ۴۶۵ واحد وارد مدار تولید شده است.

جعفری از ۱۵ هزار اشتغال ثبت شده در خراسان جنوبی براساس آمار واقعی خبر داد و افزود: نرخ بیکاری استان از ۷.۳ به پنج درصد کاهش یافت و ۱۲۲ درصد تعهد اشتغال استان در سال گذشته محقق شد.

وی تشکیل تعاونی‌ها را در رشد اقتصاد، جهش تولید با مشارکت مردم و مثبت شدن تراز تجاری موثر دانست و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم با ایجاد ۹۸ تعاونی، ۲ هزار و ۹۷۱ فرصت شغلی شکل گرفته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ترانزیت کالا از مرز استان هزار و ۹۰ درصد افزایش داشته که عدد قابل توجهی است.

وی بیان کرد: خرید تضمینی گندم از ۲ هزار و ۹۰۰ تن به ۱۸ هزار تن در استان رسیده و امسال هم پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

جعفری با بیان اینکه هیچ کمبود کالای اساسی در بازار استان نداریم گفت: امسال رکورد جوجه ریزی در تاریخ استان شکسته شد و پالایشگاه شیر هم راه اندازی می‌شود تا شاهد ارزش افزوده در این بخش باشیم.

وی با اشاره به نقش دولت در توسعه منطقه، به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: مشارکت مردم در انتخابات برای انتخاب فرد اصلح حائز اهمیت است لذا از همه مردم برای شور انتخاباتی دعوت می‌شود.

نظر شما