شناسهٔ خبر: 67729561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه رودان:

رودان در دهه اول محرم تبدیل به یک حسینیه اعظم شد

رودان- امام جمعه رودان با بیان اینکه برگزاری مجالس عزای سیدالشهدا علیه‌السلام از برکات نظام اسلامی است، گفت: در دهه اول ماه محرم شهر رودان تبدیل به یک حسینیه اعظم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نمازجمعه رودان با تسلیت ایام عزای حسینی اظهار کرد: رودان تبدیل به یک حسینیه اعظم و بزرگ شده بود و از کوچه پس کوچه‌ها تا مساجد و حسینیه‌ها رنگ و بوی عزای سیدالشهدا (ع) قابل مشاهده بود.

وی افزود: تجمعات باشکوه هزاران نفری در هفتم محرم، تاسوعا، عاشورا، دسته‌های کوچک و بزرگ عزاداری، مواکب خانوادگی و دوستانه از نقاط مثبت این دهه از ماه محرم در شهرستان رودان بود.

حجت الاسلام بارانی ضمن تشکر و قدردانی از حافظان امنیت، هیأت‌های مذهبی و اداره تبلیغات اسلام، رودان با اشاره به حضور چشمگیر نوجوانان و جوانان در مراسم عزاداری با وجود گرمای شدید هوا، تصریح کرد: از شب اول محرم تا شب گذشته که شب سوم شهادت امام حسین (ع) بود در محلات مختلف هزاران جوان دلداده تجمع کرده و برای سید و سالار شهیدان عزاداری کردند.

وی ادامه داد: یقیناً این سندِ روشنِ روسیاهیِ کسانی است که بر طبل بی‌دینی جامعه می‌کوبیدند اما جامعه ایرانی دین‌دار و محب اهل بیت (ع) است و این باید دیده شود.

امام‌جمعه رودان با گرامیداشت هفته نماز جمعه، بیان کرد: حضور مردم ما در سراسر کشور در نمازجمعه مایه عزت جامعه اسلامی است، زیرا نماز جمعه پایگاه دین خدا و پایگاه انقلاب است، لذا سعی کنید جای شما در این پایگاه دین و انقلاب خالی نماند.

وی ابراز کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور است که علاوه بر بُعد عبادی آنکه باید پر رنگ مطرح شود، دارای بُعد سیاسی هم هست و مصالح جامعه اسلامی و مصالح امت اسلامی در این اجتماعات بزرگ نماز جمعه باید مطرح شود.

حجت الاسلام بارانی، با گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: کلیدی‌ترین نهاد مسؤول در حفظ و صیانت از اسلامیت نظام جمهوری اسلامی، شورای نگهبان است و دلیل این مدعا فرمایشات امامین انقلاب پیرامون جایگاه این نهاد مهم است، لذا می‌بینید که در هر مناسبتی جبهه‌گیری علیه شورای نگهبان و توطئه‌ها توسط دشمن آغاز می‌شود.

نظر شما