شناسهٔ خبر: 67267770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فضای انتخاباتی گلستان در فضای مجازی به‌طور دقیق رصد می‌شود

گرگان - ایرنا - دادستان مرکز استان گلستان گفت: فضای مجازی این استان در روزهای منتهی به انتخابات هشتم تیر به طور ویژه رصد و کنترل می‌شود تا کسانی که به دنبال خدشه‌دار کردن وحدت ملی هستند، امکان فعالیت نداشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری گلستان، محمود اسپانلو در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان بیان کرد: با هر کسی که برای خدشه‌دار کردن وحدت ملی گام بردارد طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: مطالب غیرمستند و اثبات نشده که سبب التهاب آفرینی در جامعه می‌شود و فضای روانی جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد به‌طور کامل رصد می‌شود و کسانی که چنین مطالبی را منتشر و یا بیان می‌کنند، باید پاسخگویی دستگاه قضایی باشند.

رییس کل دادگستری گلستان هم در این جلسه گفت: روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری و هواداران آنها در استان طبق قانون عمل کرده و از ایجاد تفرقه قومی و مذهبی و هر اقدامی که امنیت روانی و سلامت انتخابات را خدشه‌دار کند، بپرهیزند.

حیدر آسیابی با تاکید بر این که هیچ کس حق ندارد از خط قرمزها عبور کند، اظهار کرد: برای برخورد با کسانی که به دنبال القای تقلب در انتخابات و دامن زدن به شایعات، تخریب نامزدها و اقداماتی مشابه هستند تعلل نمی‌کنیم.

وی از فعالیت شعبه‌های رسیدگی به جرایم انتخاباتی در همه حوزه‌های قضایی گلستان خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیرانه در استان انجام شده و تذکر لازم درباره رعایت قوانین انتخاباتی به مسئولان ستادهای تبلیغاتی نامزدها داده شده است.

مطابق اعلام رئیس ستاد انتخابات گلستان، هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان پیش بینی شده است.

شمار واجدین شرایط شرکت در انتخابات گلستان برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ نفر است.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما