شناسهٔ خبر: 67414274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان رهبری:

شرکت نکردن در انتخابات، بی‌تفاوتی به آینده ایران است

گرگان- ایرنا- نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن دعوت مردم برای شرکت در انتخابات گفت: شرکت نکردن در رویداد مهم، بی‌تفاوتی نسبت به آینده خود و فرزندانمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدمحسن طاهری روز جمعه در ستاد خبری انتخابات گلستان با بیان اینکه روز انتخابات روز جشن محسوب می‌شود، اظهار کرد: اصلح بودن متناسب با مسوولیتی است که قرار است به شخص اعطا شود.

وی با بیان اینکه رییس جمهور باید شایستگی‌های لازم را برای جایگاه مهم و حساس داشته باشد، افزود: ویژگی‌های متعدد و متنوعی را می‌توان برای رییس جمهور شایسته و اصلح در نظر گرفت اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید رییس جمهور آگاه، فعال و پرتلاش و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی را انتخاب کنیم. نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مهمی دارد و به عبارتی رییس جمهور ما رییس جمهور جبهه مقاومت و مستضعفین جهان است و محوریت مقابله با جریان استکبار است.

طاهری با اشاره به اینکه رییس جمهور باید توجه داشته باشد انقلاب اسلامی با چه هدفی به پیروزی رسید و خون هزاران شهید براساس چه هدفی پای درخت انقلاب اسلامی آبیاری شد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است. قرار نیست رییس جمهور را برای کشور سکولار و یا لائیک انتخاب کنیم نظام ما یک نظام اسلامی، انقلابی و استکبارستیز است و باید ملاک‌های انقلابی بودن را در نامزدها جست‌وجو کنیم و به هر کسی که حد و نصاب بالاتری داشت رای دهیم.

شرکت نکردن در انتخابات، بی‌تفاوتی به آینده ایران است

وی با بیان اینکه با توجه به نیازهای فراوان در کشور پهناور ایران اسلامی، باید کسی رییس جمهور شود که پرتلاش و خستگی‌ناپذیر باشد و این شاخص‌ها در سابقه او مشاهده شود، یادآور شد: از سویی دیگر آگاه بودن نکته دیگری بود که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید کردند گرچه یک فرد نمی‌تواند در همه موضوعات متخصص باشد اما باید اشراف خوبی به مسائل داشته باشد و بیگانه نباشد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مردم گلستان از همان ساعات ابتدایی صبح در شعب اخذ رای حاضر شدند و همچون همیشه حضور پرشوری پای صندوق‌های رای داشتند.

طاهری ابراز امیدواری کرد گلستانی‌ها در این دوره از انتخابات نیز با حضور حداکثری پای صندوق‌های رای بیش از پیش مایه آبرومندی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

وی اضافه کرد: با وجود تلاش‌هایی که دشمن برای اختلاف بین اقوام و مذاهب برنامه‌ریزی کرده اما در استان گلستان برادری، همدلی، صمیمت و وحدت بسیار خوبی بین اقوام گوناگون وجود دارد که صمیمانه کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و در رقابت‌های انتخاباتی مشارکت دارند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از ساعت هشت صبح امروز جمعه هشتم تیر در استان گلستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ گلستانی واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند که از این ۹ هزار و ۶۴۳ نفر برای اولین بار اثرگذاری در تعیین سرنوشت کشور را با شرکت در انتخابات تجربه می‌کنند.

به گفته رییس ستاد انتخابات گلستان هزار و ۵۱۵ صندوق، آرای هم استانی‌ها را جمع‌آوری می‌کند که از این تعداد هزار و ۲۱۲ شعبه ثابت و ۳۰۳ شعبه سیار است.

۶ هزار ناظر باتجربه و آموزش‌دیده در شعب اخذ رأی گلستان بر فرایند انتخابات نظارت می‌کنند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور امروز (جمعه) هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

با انصراف زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی؛ «سعید جلیلی»، «محمد باقر قالیباف»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

نظر شما