شناسهٔ خبر: 67267718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در فضایی به وسعت ۴۰۰ متر؛

کلنگ کتابخانه «گزیک» به زمین زده شد

خراسان جنوبی- کلنگ کتابخانه عمومی گزیک از توابع شهرستان درمیان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های استان با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به زمین زده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند، محمود حاجی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم کلنگ زنی کتابخانه گزیک گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و با اعتبار اولیه ۱۸۰ میلیون تومان کلنگ زنی شد.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز این کتابخانه بیش از ۳ میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود در طول سه سال به بهره‌برداری برسد.

حاجی با بیان اینکه بالغ بر۳ هزار و ۵۰۰ نفر از این کتابخانه بهره‌مند خواهند شد، گفت: این کتابخانه در بخش‌های کودک، کمک درسی، سالن مطالعه خواهران و برادران، ساخت کده بخش مرجع، اتاق گروهی، اتاق نوسوادان و نوجوانان، نشریات و نمازخانه ساخته می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: کتابخانه گزیک در سال ۹۰ در ساختمان استیجاری راه‌اندازی شد که اکنون ۲۷۰ عضو فعال دارد و ۶۰ درصد اعضا کودک و نوجوان هستند.

وی بیان کرد: هم اکنون ۸ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در این مجموعه موجود است که با بهره‌برداری از ساختمان جدید، کتب آن نیز افزایش خواهد یافت.

نظر شما