شناسهٔ خبر: 67267481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در شهرستان خلیل‌آباد؛

ساختمان جدید کتابخانه خیرساز مرحوم جلالی کندری افتتاح شد

خراسان‌رضوی - آیین افتتاح ساختمان جدید کتابخانه عمومی خیرساز مرحوم دکتر جلالی کندری شهرستان خلیل آباد کاشمر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، آیین افتتاح ساختمان جدید کتابخانه عمومی خیرساز مرحوم دکتر جلالی کندری شهرستان خلیل آباد کاشمر برگزار شد. در این آیین حسین نوربخش، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک ایام دهه ولایت و امامت، گفت: امروز میزبان برگزاری آیین افتتاح ساختمان جدید کتابخانه‌ای هستیم که به عنوان سومین کتابخانه منطقه ترشیز به ارائه خدمات کتابخانه ای می پردازد.

وی تاکید کرد: تلاش و هدف ما از این قبیل اقدامات، گسترش عدالت فرهنگی و توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در راستای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به تمامی دوستداران کتاب و عموم مردم است.

ساختمان جدید کتابخانه خیرساز مرحوم جلالی کندری افتتاح شد

نوربخش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور، آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی، اظهار کرد: ایشان نگاه ویژه ای به حوزه کتابخانه های عمومی و نهاد کتابخانه های عمومی کشور داشته‌اند که این نگاه و توجه ویژه موجب توسعه کتابخانه‌های سیار، افزایش فضاهای کتابخانه‌ای و تصویب سند ملی خواندن در شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به ساختمان پیشین کتابخانه، از محمدحسین داوودی و خانواده مرحوم دکتر جلالی کندری خیرین کتابخانه عمومی خیرساز مرحوم دکتر جلالی کندری تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه امروز مردم توجه ویژه ای حوزه کتاب و کتابخوانی دارند، گفت: به همین واسطه یکی از اولویتهای اصلی اداره کل کتابخانه های عمومی استان در گام اول افزایش فضاهای کتابخانه ای و در مرحله بعدی ترغیب و تشویق بیش از گذشته مردم به حضور در کتابخانه ها است.

حسین نوربخش، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: بخش عظیمی از اعضای کتابخانه را نسل کودک و نوجوان تشکیل می دهند و از آنجا که اعتقاد ما بر این است که کتابخانه خانه سوم این نسل پس از خانه و مدرسه است، در تلاش هستیم تا موثرترین خدمات دانشی و اطلاعاتی را به نسل کودک و نوجوان ارائه دهیم.

وی اظهار امیدواری کرد: وجود این کتابخانه موجب پرورش نسلی شود که در آینده و سازندگی کشور بتوانند نقشی موثر و مفید ایفا کنند.

ساختمان جدید کتابخانه خیرساز مرحوم جلالی کندری افتتاح شد


در ادامه محمدرضا خوشنویس، فرماندار شهرستان خلیل آباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، گفت: مایه مباهات است که شهرستان خلیل آباد و شهر کندر از حیث تعداد شهدا و خیرین یکی از پر افتخارترین شهرها در خطه خراسان رضوی است.

وی تصریح کرد: امروز نیز شاهد افتتاح ساختمانی هستیم که با حضور پررنگ خیرین بومی منطقه ترشیز، محمدحسین داوودی و خانواده مرحوم دکتر جلالی کندری به ثمر نشسته است.

فرماندار شهرستان خلیل آباد اظهار کرد: بدون شک این خیرین و ادیبان دست پرورده انس مردم گذشته با کتاب و کتابخوانی بوده است و مایه مباهات است که آوازه شهر کندر همچنان به واسطه بهره مندی از مردم فرهنگ دوست و کتاب دوست به گوش همگان خواهد رسید.

محمدرضا خوشنویس با بیان اینکه سپاسگزار مردم کندر برای حمایت از خادمین فرهنگ و کتاب هستیم، گفت: امیدوارم در آینده شاهد حمایت مردم و حضور پررنگشان در تقویت کمی و کیفی این کتابخانه باشیم.

حسن احمدی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خلیل آباد نیز به ارائه توضیحاتی از مراحل ساخت کتابخانه عمومی خیرساز مرحوم دکتر جلالی کندری شهرستان پرداخت.

وی گفت: کتابخانه های عمومی امروز به عنوان فرهنگسراها و پاتوق‌های فرهنگی اجتماعی معرفی می شوند؛ چرا که کتابخانه ها دیگر صرف امانت کتاب و سالن مطالعه نیستند و گام‌های موثری در راستای افزایش دانش و آگاهی جامعه همچون برگزاری کارگاه های آموزشی، نشست‌های کتابخوان، نشست‌های جمع خوانی، محافل ادبی، حمایت از کسب و کارهای کوچک و … برداشته اند.

احمدی بر ارتباط و تعامل موثر بین مدارس و کتابخانه های عمومی تاکید کرد و افزود: بدون شک این ارتباط موجب افزایش سرانه مطالعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ ساختمان جدید کتابخانه عمومی خیرساز مرحوم جلالی کندری شهرستان خلیل آباد در زمینی به مساحت ۶۷۰ مترمربع و زیربنای ۳۴۰ مترمربع اهدایی خانواده مرحوم دکتر جلالی کندری با هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال توسط محمدحسین داوودی، خیر حوزه کتاب و کتابخانه ها تجهیز و احداث شده است.

در حال حاضر نیز این کتابخانه با بالغ بر ۱۱ هزار نسخه کتاب و تعداد بالغ بر ۷۰۰ نفر عضو فعال به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می پردازد.

نظر شما