شناسهٔ خبر: 67289492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه ارومیه:

مسئولان نظام در اعتقادات خود به مبانی نظام مستحکم و راسخ هستند

ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعخ ارومیه گفت: مسئولان نظام در اعتقادات خود به مبانی نظام مستحکم و راسخ هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی عصر پنجشنبه همزمان با هفته قوه قضائیه در دیدار با مدیران دستگاه قضائی آذربایجان‌غربی گفت: هر سه قوه کشور دارای اهمیت خاصی هستند و لکن قوه قضائیه از نظر حساسیت و ظرافت موقعیت خطیر و خاصی دارد چراکه سرنوشت مردم در پرونده‌ها در این قوه رقم می‌خورد.

وی افزود: کار دستگاه قضائی شاق و مهم است و مسئولان قضائی هم کار بسیار سخت و دشواری دارند بنابراین باید با استعانت و توکل بر خدا کارها را پیش ببرند.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: مسئولان نظام در اعتقادات خود به مبانی نظام مستحکم و راسخ هستند و شخصیت‌هایی که در نظام است در هیچ نقطه دنیا وجود ندارد.

وی ادامه داد: شخصیتی مانند آیت الله رئیسی، شهیدان رجایی و بهشتی الگوی بی نظیر این اعتقادات راسخ هستند.

حجت‌الاسلام قریشی با تمجید از اقدامات ارزشمند دستگاه قضائی گفت: سه نکته است که دستگاه قضائی استان باید اهتمام بیشتری به آنها داشته باشند، یک مسئله مربوط به فرهنگ عمومی جامعه است که نیاز است بیشتر مورد توجه قرار گیرد و دوم توجه به مقوله زندان و کاهش استفاده از مجازات حبس و اهتمام ویژه به اصلاح و بازپروری مجرمین است که به خوبی در این استان اتفاق می‌افتد و اگر تقویت شود بهتر است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم ائمه جمعه در تبیین و گسترش فرهنگ سازش در جامعه اظهار کرد: فرهنگی که در خصوص صلح و سازش در استان نهادینه شده است حاصل زحمات و روشنگری ائمه جمعه استان است که کمک شایانی به رفع خصومت بین مردم شده و در حل و فصل پرونده‌های دادگستری هم چشم گیر است.

ناصر عتباتی با بیان اینکه آمار سازش در این استان به ۴۲ درصد افزایش یافته است گفت: فرهنگ غنی دینی با کمک ائمه جمعه خصوصاً نماینده ولی فقیه در این استان نهادینه شده است و باید این مسیر ادامه پیدا کند.

وی به استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس هم در استان اشاره کرد و گفت: این امر به خوبی در دادگستری آذربایجان غربی جا افتاده است و در جهت امور عام المنفعه و خدمات عمومی آرای خوبی صادر شده است.

نظر شما