شناسهٔ خبر: 67267127 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

میزان جابه‌جایی مسافران در راه آهن رشت - کاسپین به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد

معاون راه آهن شرکت ساخت گفت: همزمان با راه‌اندازی راه آهن رشت - کاسپین میزان ترانزیت کالا به ۳ میلیون تن و میزان جابه جایی مسافر به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد.

صاحب‌خبر -

عباسی  خطیبی معاون راه آهن شرکت توسعه زیرساخت های حمل ونقلی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در ارتباط با کریدور شمال - جنوب سه بخش غربی ، میانی و شمالی وجود دارد گفت:  بخشی از حلقه های مفقوده این کریدور  با تکمیل راه آهن چابهار- زاهدان و رشت آستارا تکمیل می شود که بخش حلقه میانی این کریدور با راه آهن رشت- کاسپین تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: کریدور و حلقه میانی این شبکه ریلی برای اتصال به دریای خزر بوده است که از طریق رشت به بندر کاسپین امکان جابه جایی برای این کریدور میانی فراهم خواهد شد.

خطیبی اظهار کرد: پیش بینی می شود که میزان جابه جایی بار و ترانزیت از این خط ریلی به سه میلیون تن برسد و میزان جابه جایی مسافر هم به ۳۰۰ هزار نفر برسد که در افق بلند مدت ۲۰ ساله همزمان با شرایط دیپلماسی و تغییر رویکرد میزان جابه جایی بار به ۷ میلیون تن و میزان جابه جای مسافر هم به ۶۰۰ هزار نفر می رسد.

خطیبی در خصوص میزان سرمایه گذاری های صورت گرفته در این پروژه هم گفت: میزان سرمایه گذاری های صورت گرفته در این پروژه ۳ هزار میلیارد تومان بوده و میزان ارزش روز آن هم حدود ۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

 

 

نظر شما