شناسهٔ خبر: 67266981 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

هشدار به استقلال؛ در این صورت بازهم قهرمان نمی شوی

در فصلی که گذشت در نهایت پرسپولیس به جام قهرمانی رسید و استقلال بار دیگر دستش از رسیدن به جام کوتاه شد.

صاحب‌خبر -
روزنو :

قابل توجه استقلال؛ قهرمان در تیم‌سازی مشخص می‌شود نه در جریان فصل!

اگر استقلال نساجی را شکست می‌داد، قهرمان لیگ برتر می‌شد و اگر کمک داور گل پرسپولیس را در برابر مس رفسنجان آفساید اعلام می‌کرد، باز این آبی‌ها بودند که قهرمانی را جشن می‌گرفتند، اما پرسپولیس با توجه به بضاعت فنی در جریان فصل ارایه گر بازی‌های بهتری به نسبت استقلال بود و حتی در دربی به خصوص بازی برگشت به مراتب بهتر از استقلال بازی کرد و این به خاطر تیم بهتری بود که در اختیار داشت.

بعد از شروع فصل و رسیدن به نیمه‌های مسیر پرسپولیس به خوبی متوجه شد که با این تیم قهرمانی سخت است و به همین خاطر در جا‌هایی که نیاز به بازیکن داشت به درستی اقدام به جذب بازیکنان با کیفیت کرد. اوستون اورونوف بازیکن شماره ۷ تیم نوبهار که در لیگ قهرمانان آسیا و در مصاف با نماینده فوتبال ایران نشان داد، چه بازیکن خوبی است، با حضور در ترکیب پرسپولیس به عنوان وینگر یک تنه پرسپولیس را به تیم بهتری تبدیل کرد. با آمدن او وحید امیری که به دلیل مصدومیت‌های پی در پی نتوانست آن مهره همیشگی و تاثیر گذار برای سرخ‌ها شود، به روی نیمکت رفت. هم چنین حضور عبدالکریم حسن در ترکیب پرسپولیس جناح چپ پرسپولیس را به نقطه قوت این تیم تبدیل کرد. بازیکنی که یک سر و گردن بالاتر از نعمتی بود. نعمتی در دربی رفت پنالتی داد و موجب شد تا پرسپولیس بازی یک بر صفر برده را یک – یک مساوی کند، اما عبدالکریم حسن در بازی برگشت امان خط دفاعی استقلال را بریده بود.

یحیی گل محمدی و اوسمار؛ فرقی نمی‌کند. در روز‌هایی که استقلال درگیر مشکلات کادر فنی و مدیریتی بود، پرسپولیس تیمش را ساخت و بالانس کرد و در نهایت قهرمان شد. قهرمانی پرسپولیس به خوبی نشان داد قهرمان لیگ برتر در تیم سازی مشخص می‌شود و نه در جریان فصل. پرسپولیس در ابتدای فصل به درستی کمال را داد و به جای او مسعود ریگی را گرفت که یکی از بازیکنان بی حاشیه و تاثیرگذار پرسپولیس در فصلی که گذشت، بود. اما استقلال به نوعی یارگیری کرد که تنها مجبور به بازی با یک سیستم بود. ۲-۵-۳. به این خاطر که وینگر در ترکیب نداشت.

تیم سازی مهمترین پروسه تیم در جریان فصل است. تیمی که خوب ساخته شود، به طور حتم در جریان فصل می‌تواند با تمرین و اتخاذ تاکتیک‌های درست به اهداف فنی اش دست پیدا کند. استقلال برای جام ربایی و جذاب‌تر کردن لیگ برتر و از همه مهمتر بهتر بازی کردن باید دعوا را تمام کند و درست تیم بسازد. تیمی که بالانس باشد. تیمی که توانمندی بازی با ایده‌های مختلف را داشته باشد و حتی در جریان بازی بتواند تغییر ایده بدهد. به واقع اینروز‌ها مهمترین روز‌های استقلال در کل فصل است.

نظر شما