شناسهٔ خبر: 67266968 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش سهم اسقاط ناوگان حمل ونقل باید در دستور کار قرار گیرد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل ونقل کشور گفت: طبق قانون سهم تعاونی‌ها در حمل ونقل جاده‌ای کشور به ۲۵ درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -

علی حسینی مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل ونقل درون شهری کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه طبق قانون باید سهم تعاونی‌ها درحمل‌ونقل عمومی کشور به ۲۵ درصد برسد که در شرایط کنونی این میزان سهم در بخش‌های مختلف از جمله اتوبوس، کامیون‌ها بسیار کمتر از انتظار است.

وی افزود: دولت آینده می‌تواند برای استفاده از ظرفیت تعاونی با توجه به شعار سال و بهره مندی از توانمندی‌های مردم در پیشبرد کار‌های اقتصادی و تجارت از بازوی قدرتمند اتاق تعاون ایران استفاده کند و اتاق تعاون در گستره جغرافیایی و نیروی انسانی در کشور  توان و قدرت همرای و کمک در جهت موفقیت دولت آینده را دارد.

علی حسینی اظهار کرد: بخش حمل ونقل نماد مشارکت اقتصاد تعاون است و نامزد‌های انتخابات باید به موضوع و نقش تعاون و پیشبرد آن توجه کنند.

او یادآور شد: طبق قوانین بالادستی سهم تعاون در این بخش ۲۵ درصد است که باید به این بخش واگذار شود و در حال حاضر با وجود بخش‌های مختلف حمل ونقلی از جمله تعاونی برون شهری، کامیون داران و اتوبوس  باید توجه به این صنعت بیشتر شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل ونقل درون شهری کشور با اشاره به اینکه باید اسقاط ناوگان فرسوده از جمله کامیون، تاکسی و اتوبوس با جدیت بیشتری دنبال شود افزود: دولت جدید باید خروج ناوگان فرسوده و اسقاط آنها را با جدیت پیگیری و دنبال کند تا شاهد روند نوسازی در این بخش باشیم.

او تاکید کرد: با توجه به سهم ۲۵ درصدی در صنعت حمل ونقل عمومی باید میزان بودجه‌ای که برای این بخش در نظر گرفته می‌شود هم به ۲۵ درصد برسد و از سوی دیگر کاهش تصدی گری دولت بر حمل ونقل و نظارت بر قوانین مرتبط از جمله برنامه‌هایی است که باید در این حوزه در نظر گرفته شود.

خبرنگار: محبوبه کباری

نظر شما