شناسهٔ خبر: 67266967 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کمیته تحقیق سازمان ملل: اسرائیل مسؤول جنایت جنگی علیه بشریت است

مریم مینایی

رئیس کمیته تحقیق در رابطه با اراضی اشغالی فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مسؤول جنایت‌های جنگی علیه بشریت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ناوی پیلای، رئیس کمیته تحقیق در رابطه با اراضی اشغالی فلسطین خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی مسؤول عملیات کشتار، کوچ اجباری، گرسنگی و خشونت جنسی علیه فلسطینیان است.

براساس گزارش الیوم السابع، وی در ادامه افزود، رژیم اشغالگر عامدانه غیرنظامیان را در مناطق پرازدحام هدف قرار می‌دهد.

ناوی پیلای همچنین تصریح کرد اشغالگران مانع ورود مواد معیشتی لازم برای غیرنظامیان فلسطینی می‌شوند و از آن به‌عنوان ابزار جنگی استفاده می‌کنند.

وی همچنین گفت تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه و خرابی‌های گسترده زیرساخت‌ها نتیجه سیاست هدفمند و عامدانه رژیم صهیونیستی است.

پیلای همچنین اظهار کرد رژیم صهیونیستی مسؤول جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت و نقض‌های گسترده حقوق بشر است.

در همین حال جرمی لارنس، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به گزارش تازه این نهاد درباره چند مورد مشخص از حملات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت بر مبنای یافته‌های این گزارش‌ها احتمال می‌رود که «اسرائیل اصول تمایز، تناسب و اقدامات احتیاطی را در حملاتش نقض کرده باشد.»

از هفتم اکتبر که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه به وجود آمده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است. طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ تا این لحظه به ۳۷ هزار و ۳۷۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۵ هزار و ۴۵۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما