شناسهٔ خبر: 67266943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار لرستان مطرح کرد؛

لزوم اجرای برنامه‌های محله محور برای کنترل آسیب‌های اجتماعی

خرم‌آباد - استاندار لرستان بر لزوم اجرای برنامه‌های محله و مدرسه محور برای مبارزه و کنترل آسیب‌های اجتماعی در این استان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت ظهر امروز چهارشنبه در کارگروه اجتماعی لرستان، اظهار داشت: الگوی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در استان باید به فراخور شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان تدوین شود.

وی ادامه داد: برای تدوین این الگو هرجا نیاز بود از دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت و هرجا نیاز است از اطلاعات و آمار موجود در داخل استان بهره‌برداری شود.

استاندار لرستان، تأکید کرد: برای تدوین این الگو معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران شهرستان‌های با بیش‌ترین معضل اجتماعی در جلسه‌ای تخصصی اقدام کنند.

شفقت، اظهار کرد: در این جلسه تخصصی باید یک الگوی کوتاه‌مدت و یک الگوی بلندمدت به تفکیک هر آسیب اجتماعی و با اولویت اهمیت آسیب‌ها تدوین و به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

وی همچنین اجرای برنامه‌های محله محور و مدرسه محور را در مبارزه و کنترل آسیب‌های اجتماعی مؤثر دانست و گفت: برنامه‌های محله محور به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار شهرها با مدیریت فرمانداران و برنامه‌های مدرسه محور در مدارس مناطق محروم شهرها با مدیریت مسئولین آموزش‌وپرورش اجرا شده و گزارشی از این اقدامات در جلسهٔ آتی کارگروه تشریح شود.

استاندار لرستان، استفاده از ظرفیت‌های مردمی را یکی دیگر از رویکردهای مهم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دانست و عنوان کرد: هر زمان در برنامه‌ای از کمک‌های مردمی استفاده شد اقدامات بهتر و مؤثرتر انجام شد؛ لذا در مسیر مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باید از این ظرفیت نیز استفاده کرد و بخشی از کارها را به مردم واگذار کرد.

شفقت، تأکید کرد: هرجا نیاز است باید از ظرفیت‌های رسانه‌ها نیز استفاده شود.

نظر شما