شناسهٔ خبر: 67266851 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ستاره‌ای که هر سال پدیده است؛

بررسی ابعاد حاشیه جنجالی از مراسم برترین‌های فصل

انتخاب مارال ترکمان به عنوان پدیده فصل فوتسال زنان به درستی با اعتراض‌های بسیاری همراه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته در جریان مراسم برترین‌های فصل فوتسال ایران که به میزبانی هتل المپیک برگزار شد؛ اختصاص یک جایزه به مارال ترکمان همراه با حواشی زیادی بود. ترکمان، ستاره جوان و درخشان پالایش نفت آبادان که در فصل گذشته به همراه این تیم جام قهرمانی را از آن خود کرده بود؛ در این مراسم تنها شخصی بود که دو جایزه دریافت کرد. بهترین بازیکن فصل فوتسال زنان و پدیده فصل!

ماجرا از این قرار بود که حدود یک هفته قبل از مراسم، سازمان لیگ با تعیین یک هیئت ژوری متشکل از مربیان لیگ برتری، کادرفنی تیم ملی و تعدادی از خبرنگاران ورزشی، برای سه عنوان برترین بازیکن فصل فوتسال زنان و مردان، برترین دروازه‌بان فصل فوتسال زنان و مردان و همینطور پدیده فصل فوتسال زنان و مردان، اقدام به رای‌گیری کرد. اما در کمال ناباوری، مارال ترکمان در دو بخش از سه بخش ممکن، موفق به اخذ اکثریت آرا شد!

2045356

ماجرا وقتی عجیب‌تر به نظر می‌رسد که بدانید ترکمان فصل گذشته هم به عنوان پدیده فصل فوتسال زنان انتخاب شده بود و اساس لقب "پدیده" این انتظار را برای مخاطب ایجاد می‌کند که از یک ستاره نوظهور تجلیل شود. عجیب‌تر اینکه دو سال قبل هم ترکمان موفق شده بود با پیکان قهرمان و عنوان خانم گلی لیگ را از آن خود کند پس به هیچ عنوان نمی‌توان او را یک پدیده نوظهور دانست. اما با تمام این اوصاف، سوال این است که آیا این تقصیر متوجه سازمان لیگ فوتسال و متولیان برگزاری مسابقه است یا هیات ژوری، انتخاب منصفانه‌ای در این خصوص نداشته‌اند؟ بدون شک ترکمان جزو برترین فوتسالیست‌های کنونی ایران است و در خصوص دریافت جایزه بهترین بازیکن فصل هم کسی او را نقد نمی‌کند؛ اما آنچه مشهود است، اگر ترکمان حق رای داشت، بعید بود او خودش هم رای پدیده فصل را به نام خود ثبت کند!

نظر شما