شناسهٔ خبر: 67286819 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

چرا جسد هیچ انسانی در لاشه کشتی تایتانیک نیست؟

صاحب‌خبر -

داستان غرق شدن کشتی تایتانیک و اتفاقات عجیب پیرامون این کشتی همیشه جذابیت خاصی داشته است. لاشه کشتی تایتانیک اکنون در اعماق اقیانوس قرار دارد، ولی چرا جسد هیچ انسانی در آن نیست.

چرا جسد هیچ انسانی در لاشه کشتی تایتانیک نیست؟
تین نیوز

داستان غرق شدن کشتی تایتانیک و اتفاقات عجیب پیرامون این کشتی همیشه جذابیت خاصی داشته است. لاشه کشتی تایتانیک اکنون در اعماق اقیانوس قرار دارد، ولی چرا جسد هیچ انسانی در آن نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از گجت نیوز، کشتی افسانه ای تایتانیک حدود ۱۱۱ سال پیش غرق شد؛ اما هنوز داستان های جذاب زیادی برای روایت دارد. در سپتامبر ۱۹۸۵ بود که لاشه کشتی تایتانیک بالاخره پیدا شد. جالب اینجاست که تیم مربوطه در تلاش برای یافتن تایتانیک نبودند. آنها قصد داشتند دو زیردریایی آمریکایی غرق شده در اقیانوس اطلس را پیدا کنند.

کشتی تایتانیک1

معمای پیدا نشدن اجساد مسافران در لاشه کشتی تایتانیک

ارتش آمریکا نگران بود که حادثه زیردریایی ها به شوروی ارتباط داشته باشد. آنها همچنین می خواستند میزان آسیب های وارد شده به محیط زیست را بررسی کنند. به همین خاطر منطقه خاصی را در اقیانوس اطلس مورد بررسی قرار دادند. در واقع داستان تلاش برای پیدا کردن تایتانیک صرفا یک پوشش خبری بود. هرچند که در نهایت لاشه کشتی تایتانیک به صورت غیرمنتظره ای پیدا شد. نکته عجیب این بود که جسد هیچ انسانی در عرشه کشتی و قسمت های مختلف آن دیده نمی شد. این موضوع یک سوال مهم را در ذهن افراد مختلف ایجاد کرد.

کشتی تایتانیک3

جیمز کامرون، کارگردان فیلم معروف تایتانیک بهتر از همه موقعیت را توصیف می کند. او تاکنون ۳۳ بار از لاشه کشتی تایتانیک بازدید کرده و گفته می شود که حتی بیشتر از کاپیتان کشتی در آن حضور داشته است. به گفته کامرون شما می توانید در قسمت های مختلف کشتی لباس ها و کفش های گوناگون را مشاهده کنید. این موضوع نشان می دهد که قطعا برای مدتی جسد افراد در کشتی وجود داشته است. هرچند که هیچ نشانه دیگری از انسان دیده نمی شود.

کشتی تایتانیک4

طبیعتا افراد طرفدار تئوری های توطئه خیلی زود ماهیت حادثه را زیر سوال بردند؛ اما دانشمندان دلایل متعددی و محکمی را ارائه دادند. اولین دلیل به جلیقه های نجات مربوط می شود. تعداد زیادی از مسافران و خدمه جلیقه نجات بر تن داشتند. این جلیقه ها نتوانستند در نجات افراد موفق شوند؛ اما اجساد آنها را روی آب شناور نگه داشتند. به باور کارشناسان پس از غرق شدن تایتانیک، یک طوفان بزرگ اجساد را پراکنده کرده است. پس از آن نیز جریان های اقیانوسی سبب شده اند اجساد از کشتی بیشتر فاصله بگیرند.

طبیعتا تعدادی از مسافران نیز درون کشتی گرفتار شده بودند. این افراد به همراه تایتانیک به اعماق اقیانوس رفتند. جایی که مردار خوارهای دریایی (ماهی و جانوران دیگر) منتظرشان بودند. شاید بگویید که استخوان انسان در لاشه کشتی های قدیمی تر نیز پیدا شده است، ولی چرا در مورد تایتانیک اینگونه نیست؟ مسئله به محل حضور این کشتی معروف برمی گردد.

کشتی تایتانیک5

کشتی تایتانیک در عمق ۳.۸ کیلومتری آب قرار دارد. این در حالی است که اگر فردی از عمق ۹۱۴ متری دریا بگذرد، وارد منطقه عمق جبران کلسیم کربنات خواهد شد. در این منطقه کلسیم کربنات (ترکیب اصلی سازنده استخوان ها) در آب حل می شود. بنابراین پس از اینکه ماهی ها پوست و گوشت قربانیان کشتی تایتانیک را خوردند، استخوان ها در معرض آب قرار گرفتند و خیلی زود حل شدند.

البته این افراد تنها قربانیان حادثه تایتانیک نیستند. در سال ۲۰۲۳ پنج فرد علاقه مند به گردشگری تصمیم گرفتند با زیردریایی تایتان از لاشه تایتانیک بازدید کنند. هرچند که فشار شدید آب سبب شد زیردریایی منفجر شده و تمامی سرنشینان جان خود را از دست بدهند. برای یادآوری باید گفت که فشار آب در نزدیکی لاشه کشتی تایتانیک ۳۹۰ برابر بیشتر از سطح است.

کشتی تایتانیک2

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما