شناسهٔ خبر: 67266771 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زمینه ورود فعالان دانشجویی به عرصه کارآفرینی فراهم شود

معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به مصوبه هیات‌وزیران مبنی بر صدور مجوز کسب و کار دانشجویان دارای معافیت تحصیلی، از روسای دانشگاه‌ها خواست زمینه ورود فعالان انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی را به عرصه اشتغال و کارآفرینی فراهم کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها با اشاره به مصوبه نهم خردادماه سال جاری هیات وزیران در خصوص تسهیل موانع کسب و کار و حذف الزام داشتن کارت پایان خدمت جهت صدور مجوز کسب و کار تأکید کرد: یکی از رویکردهای محوری معاونت فرهنگی و اجتماعی در دوره کنونی ایجاد زمینه پیوند فعالان دانشجویی با فضای اشتغال و کارآفرینی بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخش دیگری از این نامه آورده است: اجرای این مصوبه می‌تواند سهم مهمی در افزایش امید در بین فعالان دانشجویی و رفع دغدغه‌های شغلی دانشجویان و خانواده‌های آنان را به همراه داشته باشد.

کلانتری در ادامه این نامه از رؤسای دانشگاه‌ها خواسته است: با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و همکاری تمام بخش‌های دانشگاه زمینه ورود فعالان دانشجویی به عرصه کسب و کار فراهم شود.

وی در پایان خواستار حمایت حداکثری رؤسای دانشگاه‌ها در جهت بهره گیری از این فرصت و سوق دادن مجموعه‌های دانشجویی به هسته‌های کارآفرینی و اشتغال شده است.

به گزارش تسنیم، وزیر اقتصاد 9 خرداد گذشته در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: برای دانشجویانی که هنوز سربازی نرفتند و معافیت تحصیلی دارند مصوباتی داشتیم. از این پس این دانشجویان خواهند توانست همه مجوزهای کسب و کاری که منوط به پایان خدمت بود کسب کنند و فضای بازی برای ورود دانشجویان به بازار کار فراهم شد.

انتهای پیام/

نظر شما