شناسهٔ خبر: 67263471 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ایجاد زمینه ورود فعالان گروه‌های دانشجویی به عرصه اشتغال و کارآفرینی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها با اشاره به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر صدور مجوز کسب و کار دانشجویان دارای معافیت تحصیلی، بر ضرورت ایجاد زمینه ورود فعالان انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی به عرصه اشتغال و کارآفرینی تأکید کرد. معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها با اشاره به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر صدور مجوز کسب و کار دانشجویان دارای معافیت تحصیلی، بر ضرورت ایجاد زمینه ورود فعالان انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی به عرصه اشتغال و کارآفرینی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این نامه با اشاره به مصوبه ۹ خردادماه سال جاری هیئت وزیران در خصوص تسهیل موانع کسب و کار و حذف الزام داشتن کارت پایان خدمت جهت صدور مجوز کسب و کار تأکید کرد: یکی از رویکردهای محوری معاونت فرهنگی و اجتماعی در دوره کنونی ایجاد زمینه پیوند فعالان دانشجویی با فضای اشتغال و کارآفرینی بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخش دیگری از این نامه آورده است: اجرای این مصوبه می‌تواند سهم مهمی در افزایش امید در بین فعالان دانشجویی و رفع دغدغه‌های شغلی دانشجویان و خانواده‌های آنان را به همراه داشته باشد.

کلانتری در ادامه این نامه از رؤسای دانشگاه‌ها خواسته است: با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و همکاری  تمام بخش‌های دانشگاه زمینه ورود فعالان دانشجویی به عرصه کسب و کار فراهم شود.

وی در پایان خواستار حمایت حداکثری رؤسای دانشگاه‌ها در جهت بهره گیری از این فرصت و سوق دادن مجموعه‌های دانشجویی به هسته‌های کارآفرینی و اشتغال شده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما