شناسهٔ خبر: 67266643 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

روسیه پروپاگاندای خسته غربی را به چالش کشید/ پوتین و اون دیگر باج خواهی نخواهند شد؟

رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) پس از مذاکرات در پیونگ‌یانگ گفت، معاهده جدیدی که بین کره‌شمالی و روسیه امضا شده است، «کمک متقابل» را در صورت مواجهه هر یک از این کشورها با تجاوز فراهم می‌کند.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند: پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ولادیمیر پوتین و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی امروز در جریان سفر پوتین به کره‌شمالی توافقنامه مشارکت راهبردی را امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری های روسی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از امضای این معاهده گفت: معاهده مشارکت جامعی که امروز امضا شد، از جمله کمک‌های متقابل در صورت تجاوز به یکی از طرف‌های این معاهده را فراهم می‌کند.

پس از استقبال گرم کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی از ولادیمیر پوتین که به این کشور سفر کرده ۲ طرف حدود ۲ ساعت با یکدیگر گفت‌وگوی رو در رو داشتند.

پوتین و کیم جونگ اون امروز (چهارشنبه) در جریان سفر پوتین به کره شمالی توافقنامه مشارکت راهبردی را امضا کردند.

پوتین و کیم جونگ اون در این دیدار توافقنامه مشارکت راهبردی جامع را امضا کردند. رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه پیش از سفر به کره‌شمالی، حکم پیمان همکاری استراتژیک با پیونگ‌یانگ را امضا کرده بود.

رهبر کرملین همچنین در سخنانش گفت: مانورهای جنگی ایالات متحده و شرکا در آسیا آشکارا رویرد خصمانه در قبال کره‌شمالی دارد. چنین اقداماتی صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره را تضعیف و امنیت همه کشورهای جنوب شرق آسیا را تهدید می‌کند.

پوتین تاکید کرد که «پروپاگاندای خسته غربی» در آسیا در حال شکست است.

ولادیمیر پوتین افزود: ما با تحریم‌ها و محدودیت‌های سیاسی مخالفیم. این اقدامات غیرقانونی تنها در خدمت بی‌ثبات کردن نظام سیاسی و اقتصادی جهانی است. این اقدامات نامشروع تنها به بی‌ثباتی نظام سیاسی و اقتصادی جهانی کمک می‌کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار امروز (چهارشنبه) با رهبر کره شمالی از حمایت بی قید و شرط پیونگ یانگ از سیاست‌های مسکو قدردانی کرد.

به گفته پوتین، روسیه و کره‌شمالی سیاست خارجی مستقلی را دنبال می‌کنند و مورد باج‌گیری قرار نخواهند گرفت.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد:‌ مسکو همکاری نظامی-فنی با کره‌شمالی را مستثنی نمی‌کند. مسکو و پیونگ‌یانگ همچنین توافقنامه‌هایی را در زمینه همکاری در مراقبت‌های بهداشتی، پزشکی و علم امضا کردند. همچنین در مورد شرایط ساخت یک پل مرزی که ۲ کشور را به هم متصل می‌کند، توافق شده است. روسیه و کره‌شمالی متعهد به تعمیق همکاری‌های دوجانبه هستند.

پوتین تاکید کرد: روسیه و کره‌شمالی به مقابله با «اختناق تحریم‌ها» که توسط غرب به‌عنوان ابزاری برای حفظ هژمونی خود استفاده می‌شود، ادامه خواهند داد.

رهبر کره‌شمالی هم تاکید کرد: معاهده مشارکت راهبردی جامع بین روسیه و کره‌شمالی ماهیت صلح‌آمیز و دفاعی دارد. من شک ندارم که این امر به نیروی محرکه‌ای تبدیل خواهد شد که ایجاد دنیای چندقطبی جدید را سرعت می‌بخشد.

کیم جونگ اون روسیه را «صادق‌ترین دوست و رفیق» و پوتین را «عزیزترین دوست مردم کره» خواند و گفت: دوستی بین کره‌شمالی و روسیه احساسات واقعا عمیقی را در من ایجاد می‌کند.

نظر شما