شناسهٔ خبر: 67266197 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دادستان قزوین:

کیفرخواست پرونده طراوت نوین چهار ماه دیگر صادر می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: کیفرخواست پرونده مالباختگان شرکت رضایت خودروی طراوت نوین با کمک ۶۶ حسابرس خبره و قضات مجرب تا چهار ماه آینده صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -

حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در نشست خبری گفت: شرکت رضایت خودروی طراوت نوین با ۳۴ هزار و ۵۵۰ قرار داد منعقد کرده که منجر به بازداشت هفت نفر از متهمان اصلی این شرکت خودرویی شد.

وی اضافه کرد: در روند بررسی شکات و مطالبات آنها ۲۰ هزار و ۷۸۵ نفر کمتر از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ۹ هزار و ۱۲۷ نفر بین ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلون تا پنج میلیارد ریال، سه هزار و ۸۵ نفر بین پنج تا ۱۰ میلیارد ریال و یک هزار و ۵۵۳ نفر بالای ۱۰ میلیارد ریال طلب دارند.

رجبی به شکایت ۲۱ هزار نفر به شکل رسمی در مراجع قضایی اشاره کرد و گفت: ۱۷۷ هزار جلد اوراق شکات در این پرونده ثبت شده و ۱۶ گیگابایت سند جدید نیز در رابطه با اموال منقول و غیرمنقول در حالب بررسی است که از شکات انتظار داریم حتما به شکل رسمی در دادسرا شکایت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: مجموعه ارزش دارایی‌های شرکت رضایت خودروی طراوت نوین سه همت است که شامل ۳۳ واحد ملکی، مجموعه هلدینگ، نمایشگاه، واحد‌های صنعتی، کارخانجات و سوله‌های تولیدی مثل سالن رب گوجه فرنگی، کنسانتره میوه، انبار و سردخانه است.

این مسئول ادامه داد: در رسیدگی به پرونده شرکت طراوت نوین افرادی بودند که پول را با دستگاه کارتخوان پرداخت کرده بودند، اما هیچ قراردادی نداشتند که برای احیای حقوق این افراد مجبور شدیم از بانک‌ها استعلام کنیم و ۱۵۰ هزار حساب بانکی را مورد بررسی قرار دهیم.

رجبی با بیان اینکه بر اساس اعلام دستگاه نظارتی ۶۶۰ نفر در این پرونده سود کلان دریافت کردند، گفت: با بررسی صورت گرفته ۱۷ نفر در پرونده طراوت نوین سود کلان دریافت کردند که ۷۳۰ میلیارد ریال از ان‌ها مسترد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه هزار و ۶۰ مالباخته شرکت رضایت خودروی طراوت نوین مطالبات خودشان را به مبلغ ۶۱۰ میلیارد ریال دریافت کردند، ادامه داد: کل مطالبات پرداخت شده در پرونده‌های خودرویی استان قزوین نزدیک به ۲ همت برای بیش از ۶ هزار مالباخته است.

دستگاه قضا ۴۴ ضامن و شاهد حرفه‌ای را در قزوین شناسایی کرد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه به شناسایی ضامن و شاهدان حرفه‌ای در پرونده‌های قضایی اشاره کرد و گفت: ۲۰ نفر در روند پرونده‌های قضایی شناسایی شده که در یک هزار و ۳۲ فقره پرونده ضامن شدند.

وی اضافه کرد: ۲۴ شخص نیز شناسایی شد که در ۸۶ پرونده به صورت شاهد وارد پرونده قضایی شدند که هویت این افراد با بررسی کارشناسان احراز شده است.

رجبی، به شناسایی ۴۳ شخص حقیقی نیز اشاره کرد که چهار هزار و ۵۱۷ پرونده قضایی را به خود اختصاص دادند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: دادسرا‌های استان سال گذشته ۸۲ هزار و ۵۶۰ فقره پرونده جدید الورود داشتند که باعث شد دادسرا‌های قزوین در کشور با بیشترین آمار پرونده‌ها در کشور همراه شود.

دادستان قزوین اضافه کرد: انجام چهار هزار و ۲۰۲ دادرسی الکترونیک، کاهش صدور سوء پیشینه کیفری از ۷۶ به هفت ساعت، اشتغال برای یک هزار و ۱۰۹ زندانی و ۵۵۷ خانواده زندانیان و افزایش درآمد جزای نقدی از ۲۴۴ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ به ۳۶۲ میلیارد ریال در سال گذشته از مهم‌ترین اقدامات دستگاه قضایی از سال گذشته تاکنون محسوب می‌شود.

به گفته این مسئول قضایی، سرقت، کلاهبرداری اینترنتی، کلاهبرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع از مهم‌ترین پرونده‌های قضایی بوده که در این میان ۴۵ فقره پرونده نیز برای مدیران و کارمندان دولت در دادسرا در حال بررسی است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین همچنین در خصوص اقدامات دیگر دستگاه قضایی بیان کرد: کاهش تعداد فرزندان شیرخوار از ۱۴۹ فرزند به ۳۹ فرزند، اجرای ۱۰۰ طرح حقوق عامه، کشف و معدوم سازی ۹۶۷ دستگاه ماینر، پاکسازی ۶ هزار و ۳۴۸ محتوای مجرمانه در فضای مجازی بدون تشکیل پرونده، بازگرداندن ۱۳۷میلیارد ریال اموال بیت المال در پرونده معادن، شناسایی و پیگیری پرونده قضایی برای ۱۲۲ متهم فرار مالیاتی نیز از دیگر اقدامات دستگاه قضایی به شمار می‌رود.

رجبی با بیان اینکه قزوین جزو سه استان نخست کشور در حوزه حدنگاری ارزیابی شده است، ادامه داد: در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی اقدامات بسیار خوبی انجام شد که به صدور اسناد کشاورزی منجر می‌شود.

این مسئول به وجود هشت هزار و ۱۲۴ دستگاه وسایل نقلیه در پارکینگ‌های سطح استان اشاره کرد و گفت: تاکید می‌کنم که در سراسر استان ماموران فراجا حق توقیف وسایل نقلیه در تصادفات جرحی را ندارند.

رجبی بیان کرد: قزوین رتبه سوم کشور را در سرقت خرد به خود اختصاص داده که بیشتر این سرقت‌ها از سوی مسافران غربومی صورت می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآور شد: ۴۰۱ نفر از معتادان بهبود یافته سال گذشته مشغول به کار شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۴۴ درصدی داشتیم، اما متاسفانه خبرنگاران و اصحاب رسانه از این موضوع بی اطلاع بودند و نسبت به آثار مثبت آن به خوبی در جامعه اطلاع رسانی نشده است.

نظر شما