شناسهٔ خبر: 67265695 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کیفرخواست پرونده شرکت خودرویی طراوت نوین تا چهار ماه آینده صادر می شود

دادستان قزوین گفت: تاکنون 61 میلیارد تومان از مطالبات شرکت طراوت نوین پرداخت شده و با استفاده از ظرفیت ۶۶ کارشناس خبره و تلاش شبانه روزی تا چهار ماه آینده پرونده این شرکت تعیین تکلیف شده و کیفرخواست آن صادر می شود . دادستان قزوین گفت: تاکنون 61 میلیارد تومان از مطالبات شرکت طراوت نوین پرداخت شده و با استفاده از ظرفیت ۶۶ کارشناس خبره و تلاش شبانه روزی تا چهار ماه آینده پرونده این شرکت تعیین تکلیف شده و کیفرخواست آن صادر می شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسن رجبی دادستان قزوین به مناسبت هفته قوه قضائیه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: شرکت خودرویی طراوت نوین با ۳۴ هزار و ۵۵۰ نفر قرارداد بسته و پرونده بسیار سنگین و پیچیده ای دارد که با کمک کارشناسان خبره دادگستری درحال رسیدگی و حل آن هستیم.

رجبی با اشاره به میزان سرمایه گذاری افراد در این شرکت تصریح کرد: بیش از ۲۰ هزار و ۷۸۵ نفر کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان و تعداد ۳ هزار و ۸۵ نفر بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان در شرکت سرمایه گذاری کرده اند.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۵۵۳ نفر بیش از یک میلیارد تومان و مجموعا ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده اند‌.

پرونده شرکت خودرویی طراوت نوین تا چهار ماه آینده بسته می شود

دادستان قزوین تصریح کرد: ۲۱ هزار نفر از مدیر شرکت شکایت کردند و ۴۴ نفر تحت تعقیب قرار گرفتند و برخی متهمان با ۱۵ میلیارد تومان وثیقه آزاد شدند.

وی گفت: سودهای پرداختی به متقاضیان نیز غیر متعارف بوده به طوری که یک نفر با ۲۸ میلیون تومان آورده بیش از یک میلیارد تومان سود گرفته و این وضعیت ها کار رسیدگی را سخت کرده است. 

رجبی اظهارداشت: در مدت سه ماه و نیم تعداد یک هزار فقره قرارداد بررسی شد و چون بررسی سخت بود یک سامانه طراحی و قراردادها ثبت شد.

وی بیان کرد: ۱۵۰ هزار حساب واسط با مدیر این شرکت مرتبط بوده اند و تاکنون ۱۸ هزار و ۱۲۸ کد ملی سرمایه گذاران بررسی شده است. 

پرونده شرکت خودرویی طراوت نوین تا چهار ماه آینده بسته می شود

رجبی افزود: هویت ۱۶ هزار و ۹۳ نفر تایید شده که سه هزار میلیارد تومان آورده داشته اند و اصل و سود معادل ۲۲ هزار میلیارد تومان است که شش هزار میلیارد تومان دریافت شده و بیش از ۱۶ هزار و پانصد میلیارد تومان طلب دارند.

دادستان قزوین تصریح کرد: تعداد 660 نفر از ثبت نام کنندگان دریافت خودرو در این شرکت، سودهای کلان گرفته اند و تاکنون 73 هزار و 306 میلیارد تومان را مسترد کرده اند و 91 متقاضی که دارای بیماری صعب العلاج هستند که در اولویت قرار گرفته اند تا در دو روز آینده سرمایه خود را دریافت کنند.

این مسئول قضایی گفت: تاکنون یک هزار و 60 نفر مطالبات خود را معادل 61  میلیارد تومان دریافت کرده اند که این مبلغ از محل سودهای افرادی است که بیش از چهار برابر آورده خود سود نامتعارف دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: شرکت طراوت خودرو با ترفندهای مختلف ماهانه فقط 1.5 میلیون تومان مالیات پرداخت می کرد در حالی که امروز 219 میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد.

رجبی گفت: مجموع دارایی های شرکت طراوت نوین بیش از 3 هزار و 149 میلیارد تومان بوده که 33 ملک به ارزش 84 میلیارد و 290 میلیون تومان، 93 میلیارد تومان ارزش هلدینگ، 35 میلیارد تومان ارزش نمایشگاه مرکزی، 15 میلیارد تومان زمین صنعتی، 500 میلیارد تومان ارزش عرصه و اعیان کارخانجات،  دو هزار میلیارد تومان تجهیزات موجود کارخانجات، است.

وی اظهارداشت: مساحت مستحدثات 14 هزار مترمربع و کارخانجات کنسانتره و رب گوجه فرنگیو تولید اب اشامیدنی با 40زار مترمربع و مساحت طرح توسعه کنسانتره و رب 20 هزار مترمربع و در مجموع 60 هزار مترمربع است.

پرونده شرکت خودرویی طراوت نوین تا چهار ماه آینده بسته می شود

رجبی اظهارداشت: این شرکت 400 خودروی لوکس شامل 570 دستگاه لکسوس هم داشته است.

دادستان قزوین گفت: با استفاده از ظرفیت 66 کارشناس خبره و تلاش شبانه روزی تا چهار ماه آینده پرونده شرکت خودرویی طراوت نوین تعیین تکلیف شده و کیفرخواست آن صادر می شود.

انتهای پیام

نظر شما