شناسهٔ خبر: 67266036 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هزاران کودک فلسطینی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند

با گسترش قحطی در نوار غزه به علت جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه، هزاران کودک با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار؛ با گسترش قحطی در نوار غزه به علت جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه، هزاران کودک با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. 
دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه هشدار داد سایه قحطی، جان ساکنان نوار غزه را به طور مستقیم تهدید می‌کند،، زیرا اشغالگران در ۴۰ روز گذشته، همه گذرگاه‌ها را بستند.

نور شیعتو گزارشگر شبکه المنار افزود دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه، به هشدار‌های خود برای دعوت به پایان محاصره‌ای که رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اعمال کرده است، ادامه می‌دهد. اشغالگران و دولت آمریکا اصرار دارند که بیش از دو میلیون غیرنظامی در نوار غزه با قحطی مواجه باشند و سیاست گرسنگی دادن در حق کودکان و افراد بیمار تثبیت شود و از ورود غذا و دارو جلوگیری کنند که یک شیوه خطرناک و غیر انسانی است.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه با صدور بیانیه‌ای هشدار داد جنایت جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه به عنوان ابزاری برای اعمال فشار سیاسی از طرف اشغالگران و دولت آمریکا، با هدف تشدید رنج‌های اهالی در همه بخش‌های نوار غزه صورت می‌گیرد. تا جایی که بازار‌ها و مغازه‌ها به علت جلوگیری از ورود کالا‌ها و کمک‌ها در ۴۰ روز گذشته، از کمبود شدید کالا رنج می‌برند. 
سایه قحطی شهروندان فلسطینی در نوار غزه را به طور مستقیم تهدید می‌کند و خطر افزایش تعداد مرگ و میر‌ها به ویژه بین کودکان، به علت گرسنگی وجود دارد. ۳۵۰۰ کودک در غزه به علت سوء تغذیه و نبود مکمل‌های غذایی، با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. در این شرایط، دفتر اطلاع رسانی دولتی از جامعه جهانی خواست این جنایت را محکوم کنند و واشنگتن و تل آویو را مسئول پیامد‌های خطرناک این جنایت دانست. به ویژه که صد‌ها هزار با خطر مرگ روبرو هستند. این دفتر همچنین از جامعه جهانی و سازمان‌های بین المللی به ویژه سازمان ملل خواست موضع شجاعانه اتخاذ کنند و به دنبال دخالت فوری بین المللی برای متوقف کردن این جنایت باشند تا دو گذرگاه رفح و کرم ابوسالم با هدف ورود کمک‌ها، بازگشایی شود و جنگ نسل کشی که طی ۹ ماه گذشته ادامه داشته است، پایان یابد.

<div id="video-display-embed-code_11231134"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4263436/11231134?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما