شناسهٔ خبر: 67284561 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اتاق عملیات غزه تشکیل شد/توقف مذاکرات توافق با این کشور

اقتصادنیوز: سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن امروز (پنجشنبه) در سخنانی از تشکیل اتاق عملیات مشترک جبهه‌های پشتیبان مقاومت فلسطین در نوار غزه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس هیات مذاکره کننده ملی یمن در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین» در این باره اعلام کرد: جبهه‌های پشیبان غزه اتاق عملیات مشترک تشکیل داده‌اند.

وی درباره طرح‌های شوم آمریکا علیه یمن نیز گفت: واشنگتن درصدد کشاندن عربستان به یک نبرد علیه یمن است تا صنعا را از یاری غزه بازدارد.

عبدالسلام ادامه داد: مذاکرات توافق با عربستان سعودی از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» متوقف شده است و ما به ریاض نسبت به هر گونه حمله‌ای به یمن هشدار می‌دهیم.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داد.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کردند، اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

نظر شما