شناسهٔ خبر: 67284700 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آکسیوس: لاتین تباران در مساله مهاجرت، ترامپ را به بایدن ترجیح می‌دهند

تهران- ایرنا- یافته های یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که در مساله مهاجرت، لاتین تباران آمریکا دیگر به مدیریت دموکرات ها روی خوش نشان نمی‌دهند و سیاست های «دونالد ترامپ» را جذابتر می دانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، تارنمای آکسیوس امروز نوشت که لاتین تباران که زمانی از رای دهندگان قابل اعتماد دموکرات ها به شمار می رفتند، به طور فزاینده ای خود را مستقل از دو حزب اصلی آمریکا می دانند و رای دهندگان طبقه کارگر این گروه جمعیتی، گرایش بیشتری به جمهوری خواهان دارند.

تخمین زده می شود که بیش از ۳۶ میلیون آمریکایی لاتین تبار واجد شرایط رای دادن در انتخابات امسال باشند.

یافته های نظرسنجی موسسه «اکوییس» (Equis) که ۲۹ خرداد از میان یک هزار و ۵۹۲ رای‌دهنده قطعی لاتین تبار در هفت ایالت رقابتی انجام شده است، نشان می دهد که ۴۱ درصد از این رای‌دهندگان در مورد مهاجرت به ترامپ اعتماد دارند در حالی که سهم بایدن ۳۸ درصد است.

آکسیوس نوشت که یافته های نظرسنجی‌ های مختلف نشان می دهد که مهاجرت در رده چندم فهرست دغدغه های لاتین‌تبارها بوده و نگرانی اصلی آنها همواره تورم یا اقتصاد بوده است.

نظرسنجی مذکور از ۲۰ آوریل ۵ مه (۳۱ اردیبهشت تا ۱۶ خرداد) انجام شد و حاشیه خطای آن ۲.۶ درصد است.

به گزارش ایرنا، شمارش معکوس برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (سه شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد، آغاز شده‌است؛ انتخاباتی که حدود پنج ماه دیگر فرا می‌رسد و سرنوشت سیاسی این کشور برای چهار سال آتی رقم خواهد خورد.

نظر شما