شناسهٔ خبر: 67265900 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیش بینی صندوق های سیار اخذ رای برای هموطنان مقیم در اقلیم کردستان عراق

بغداد - ایرنا - سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه اعلام کرد که برای شرکت هموطنان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، صندوق های سیار اخذ رای در شهرهای حلبچه، کلار و کرکوک اقلیم کردستان عراق پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که برای ایجاد امکان مشارکت حداکثری هموطنان، صندوق‌های سیار اخذ رای در شهرهای حلبچه، کلار و کرکوک در اقلیم کردستان عراق پیش بینی شده است.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق اعلام کرد: همزمان با برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سراسر ایران در تاریخ ۸ تیرماه ۱۴۰۳، ایرانیان مقیم استان‌های سلیمانیه، حلبچه و کرکوک می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

بر اساس این اطلاعیه، ایرانیان مقیم سلیمانیه با سن ۱۸ سال تمام می‌توانند در روز برگزاری انتخابات با در دست داشتن یکی از مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی و یا گذرنامه به محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه مراجعه و رای خود را به صندوق بیاندازند.

در این اطلاعیه آمده است: همچنین برای ایجاد امکان مشارکت حداکثری هموطنان، صندوق‌های سیار اخذ رای در شهرهای حلبچه، کلار و کرکوک حاضر خواهند بود.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق افزود: اطلاعات تکمیلی در خصوص ساعات اخذ رای و محل استقرار صندوق‌های سیار اخذ رای، متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رئیس ستاد انتخابات خارج از کشور پیشتر در نشست خبری با رسانه ها در خصوص برگزاری این دوره از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در نمایندگی های کشورمان در خارج از کشور اعلام کرد: از ۱۳۸ نمایندگی ایران که در خارج از کشور فعال هستند، نامه‌هایی را برای ارسال اقلام لازم انتخاباتی دریافت کردیم که تعرفه‌های لازم برای بیش از ۳۴۴ صندوق اخد رای ارسال خواهد شد.

علیرضا محمودی اظهارداشت: ما در وزارت امور خارجه برای برگزاری انتخابات در سال آینده در حال برنامه ریزی و آمادگی بودیم که با حادث شدن واقعه تلخ برای شهدای خدمت، برنامه‌ها تغییر کرد و ما با نمایندگی‌های خارج از کشور تماس گرفتیم و از آنها برآورد اولیه برای برگزاری ‌انتخابات را درخواست کردیم.

محمودی افزود: در هفته جاری تمام اقلام و تجهیزات به دست نمایندگی های ایران خواهد رسید. در تماس با آنها اطمینان لازم از برگزاری انتخاباتی خوب را داریم.

مدیرکل کنسولی وزارت خارجه تصریح کرد: باتوجه به حضور ایرانیان در کشورهای همسایه، برای عراق ۲۶ صندوق اخذ رای در نظر گرفته شده است و تلاش می‌کنیم صندوق های سیار را هم در آن کشور داشته باشیم.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود..

نظر شما