شناسهٔ خبر: 67287424 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شبکه تلویزیونی سی تی وی نیوز:

پلیس تورنتو درباره تبلیغ اسلام هراسی تحقیق می‌کند

پلیس تورنتو در کانادا تحقیقاتی را درباره کامیونتی آغاز کرده است که ساعت‌ها در خیابان‌های این شهر ضد مسلمانان تبلیغ می‌کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی تی وی نیوز، واحد جرائم مبتنی بر نفرت پلیس تورنتو تحقیقات درباره کامیونتی آغاز کرده است که تصاویریی مروج اسلام هراسی در خیابان‌های تورنتو نمایش می‌داد. هِدِر رایت، خبرنگار سی تی وی، درباره جملاتی که خشم (مسلمانان) را برانگیخته است و روندی به طور فزاینده نگران کننده، تفرقه انگیز و خطرناک گزارشی تهیه کرده است.

<div id="video-display-embed-code_11235821"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264658/11235821?width=650&height=350"></script></div>

خبرنگار سی تی وی: این کامیونت در خیابان‌های تورنتو حرکت می‌کرد و تصاویر ویدئویی نمایش می‌داد که از دید برخی توهین آمیز و نفرت انگیز است. در این ویدئو از مخاطبان پرسیده می‌شود، "اینجا سوریه، یمن یا عراق است؟ " سپس تصاویری از مسلمانان هنگام نماز خواندن نمایش داده می‌شود و سپس می‌گوید "کانادا بیدار شو، محاصره شده ای. "

امیره الغوابی، نماینده ویژه دولت فدرال کانادا در مبارزه با اسلام هراسی: آنچه این کامیونت تبلیغ می‌کرد، تلاشی بود تا نشان دهد مسلمانان کانادایی و نماز جماعت تهدید محسوب می‌شود، مسلمانان خطرناک هستند و باید از آنها متنفر بود. 

خبرنگار: امیره الغوابی نماینده ویژه دولت فدرال برای مبارزه با اسلام هراسی است. او می‌گوید پیامی که این کامیونت تبلیغ می‌کرد، فراتر از آزادی بیان است و در جامعه مسلمانان وحشت ایجاد می‌کند. چون ممکن است به خشونت عیله مسلمانان منجر شود.

الغوابی: وقتی به جوامع مسلمانان ابراز تنفر می‌شود، دلخور می‌شویم. این مورد نمونه دیگری است که نشان می‌دهد چرا مردم از این مسائل وحشت دارند.

خبرنگار: الغوابی می‌گوید مطالب اسلام هراسانه و ضد یهودی در فضای مجازی ۵۰۰ درصد بیشتر شده است. مطالبی که از هفتم اکتبر و آغاز جنگ در غزه ناگهان افزایش چشمگری یافته است. در کانادا نیز مواردی که جرائم مبتنی بر نفرت ارجاعی به نهاد‌های نظارتی افزایش یافته است و امسال تاکنون حدود ۱۹۰ مورد به پلیس تورنتو ارجاع شده است.

 

نظر شما