شناسهٔ خبر: 67265860 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

پیش بینی 691 پایگاه تابستانی اوقات فراغت برای دانش آموزان استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از مجموعه برنامه‌های اوقات فراغت به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد تربیتی نام برد و گفت: امسال تعداد 691 فضای درون سازمانی در پایگاه های تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان استان همدان پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رسول شیدایی در شورای آموزش و پرورش استان که با محوریت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در سالن شهدای استانداری برگزار گردید، با اشاره به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر «امروز دغدغه اصلی مسئولین نظام تعلیم و تربیت باید هرچه بهتر برگزار شدن اوقات فراغت دانش آموزان باشد» و با بیان این‌که تربیت، ساحت‌های متفاوتی دارد، به برنامه های امسال این اداره کل در تعطیلات تابستان پرداخت و گفت: تعداد فضاهای درون سازمانی در 691 پایگاه تابستانی برای امسال پیش بینی شده است که شامل 120 سالن ورزشی، 19 کانون تربیتی، 19 دارالقرآن، 19 پژوهش سرا، 19 مرکز مشاوره و 495 آموزشگاه 495 است.

وی با بیان شعار فعالیت های تابستانی امسال تحت عنوان «تربیت بدون توقف، رشد و تعالی دانش آموز ایرانی در پرتو همیاری نهادهای تربیتی»، افزود: در حال حاضر دانش‌آموزان تغییر نگرش دادند و درگیر آسیب‌های اجتماعی نوپدید و مسائل جانبی هستند و بیشتر وقت‌شان صرف بازی‌های رایانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی می‌شود که باید در زمینه آگاه‌سازی بیشتر اولیاء و دانش‌آموزان برای تبیین آسیب‌های اجتماعی، اقدامات لازم و شایسته ای صورت پذیرد.

شیدایی تصریح کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت بخش های مختلف آموزش و پرورش و تشکل های دانش آموزی به صورت منسجم، هماهنگ و هم افزا، تلاش برای نمایش چهره و فضای مدرسه به عنوان یک محیط جذاب و به دور از آموزش صرف و رسمی با مشارکت و حضور اولیاء در کنار دانش آموزان و هدف گذاری برای پوشش حداکثری دانش آموزان در برنامه های تابستانی در مقایسه با سال های قبل ازجمله برنامه های پیش بینی شده آموزش و پرورش استان برای اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان امسال می باشد.

وی افزود: از دیگر برنامه ها برای اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان امسال، برنامه ریزی برای شرکت خانواده ها به همراه دانش آموزان در برخی برنامه های عمومی و همگانی آموزش و پرورش، توجه به هویت ملی دانش آموزان در فعالیت های تابستانی با هدف کشف استعدادهای فرهنگی، هنری، قرآنی، ورزشی، مهارتی و ... با تهیه برنامه تلویزیونی ماهرانه و برگزاری اردوهای یکروزه سراسری با هدف ایجاد شور و نشاط باحضور دانش آموزان در موقعیت های یادگیری تربیتی می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: بکارگیری روحانی مربی آموزش دیده در برنامه های فرهنگی_تربیتی تابستان، استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی و گروههای جهادی و انقلابی، توجه به برنامه نخبگانی دانش آموزان نیز از برنامه های آموزش و پرورش استان در تابستان امسال خواهد بود.

وی تأکید کرد: با توجه به تمایل دانش‌آموزان به خوابیدن بیش از ساعت معمول، پرداختن به بازی‌های رایانه‌ای و... نیاز است تا در زمینه تقویت اوقات فراغت در منزل نیز برنامه عملیاتی داشته باشیم.

شیدایی خاطرنشان کرد: باتوجه به سند تحول بنیادین و تربیت تمام‌ساحتی که مورد تأکید است، دانش‌آموزان بایستی حداقل از میان رشته‌های ورزشی، هنری، ادبی، قرآنی و... سالانه یک یا دو مهارت جدید کسب کرده و در صورت نیاز، مهارت‌های قبلی را تقویت کنند.

گفتنی است: در برنامه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان هلال احمر، اداره ورزش و جوانان، بسیج، کانون های مساجد و... آموزش و پرورش را یاری خواهند نمود.

 

نظر شما