شناسهٔ خبر: 67265614 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

اخذ پروانه افتا توسط شرکت‌های فعال بر میزان اشتغال در استان تاثیرگذار است | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت اشتغال در استان، گفت: شرکت‌ها باید بتوانند پس از دریافت پروانه‌های افتا پروژه‌های مرتبط را دریافت و در استان اشتغالزایی کنند.

صاحب‌خبر -

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، در نشست مشترک سیدابوالفضل محمدی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با نماینده سازمان فناوری اطلاعات ایران، مباحثی در خصوص ضرورت اخذ پروانه افتا برای شرکت‌های فعال در حوزه امنیت و اهمیت این موضوع بر میزان اشتغال استان مطرح شد.

صولت رفیعی، نماینده سازمان فناوری اطلاعات در ابتدای این نشست، گفت: بر اساس برنامه‌های پیش‌روی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت‌های حوزه فناوری که تمایل به همکاری با دستگاه‌های اجرایی را داشته باشند، نیازمند دریافت پروانه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات به اختصار افتا هستند، از این رو شرکت‌ها باید تلاش کنند تا حداقل در یک یا چند موضوع امنیتی پروانه افتا را کسب کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت اشتغال در استان، گفت: شرکت‌ها باید بتوانند پس از دریافت پروانه های افتا پروژه‌های مرتبط را دریافت و در استان اشتغالزایی کنند، هدف ما این است که تا پایان سال تعداد شرکت‌های دارای پروانه افتا در استان به یک عدد قابل قبول برسد.

وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و بیکاری در استان کرمانشاه، این اقدام نه تنها در راستای سنجش توانایی شرکت‌های استان است ‌بلکه در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید نیز موثر است، از این رو اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تمام تلاش خود را خواهد کرد تا شرایط لازم برای اخذ پروانه افتا توسط شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات در استان فراهم شود.

بر اساس این گزارش، این تلاش‌ها در جهت سیاست‌های کلان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارتقای امنیت سایبری و افزایش توانمندی‌های شرکت های استانی صورت گرفته و با توجه به شرایط خاص استان کرمانشاه، این برنامه‌ها می‌تواند تاثیرات مثبتی بر اقتصاد و امنیت اطلاعات در منطقه داشته باشد.

نظر شما