شناسهٔ خبر: 67265494 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ماجرای سانسور فیلم تبلیغاتی نامزد‌های انتخاباتی چیست؟ + فیلم

پیگیری‌ها نشان می‌دهد به علت ایرادات کوتاهی که دو مستند مسعود پزشکیان و سعید جلیلی داشته نهاد ناظر بر مستند‌های انتخاباتی تشخیص دادند اصلاح شود.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین:  رئیس صدا و سیما در حیاط دولت در کنار برخی از مسائل درباره مناظرات تلویزیونی، ابراز امیدواری کرد که مناظرات آتی تأخیر نخواهند داشت. اما درباره تأخیر در پخش دو مستند روز گذشته و گمانه‌زنی سانسور و حذف بخش‌هایی از این مستند‌ها تأکید کرد که بخشی از فیلم تبلیغاتی این دو نامزد انتخاباتی حذف شده است.

پیگیری‌های تسنیم از ستاد انتخابات صدا و سیما نشان می‌دهد دو مستند مسعود پزشکیان و سعید جلیلی با تشخیص نهاد ناظر بر مستند‌های انتخاباتی و کمیسیون بررسی تبلیغات انتخاباتی حذف و اصلاح شده است. البته این بخش‌ها خیلی کوتاه بوده‌اند که در روند داستان و محتوای مستند‌ها هیچ تأثیری نداشته‌اند.

همچنان که دبیر ستاد انتخابات صدا و سیما در گفتگو با تسنیم اعلام کرده که صداوسیما یکی از پنج عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات است و این کمیسیون که ۵ عضو دارد نهایتاً تصمیم می‌گیرند نحوه تنظیم برنامه‌ها و اتفاقات تبلیغی انتخابات چطور پیش برود.

 

تعداد بازدید : 5
<div id="video-display-embed-code_1381414" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.javanonline.ir/fa/news/play/embed/1235238/1381414?width=400&height=300"></script></div>



مفتاح همچنین اشاره کرد که خیلی از مواردی پیش آمده با همکاری خود ستاد‌ها حل شده و چیزی نبوده که محل اختلاف با ستاد‌های انتخاباتی باشد. کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات مرجع تصمیم‌گیری در مورد این موضوعات است؛ اگر موارد ضبطی خلاف قانون باشد کمیسیون رأساً می‌تواند ورود کند که خوشبختانه تاکنون اختلاف خاصی نبوده است.

گفتنی است، پیمان جبلی رئیس صداوسیما امروز در حیاط دولت تأکید کرده که ویدئوی نامزد‌ها باید ۲۴ ساعت قبل به سازمان صداوسیما برسد و هر بخشی که مغایر با قانون و تشخیص کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات باشد، حذف می‌شود. همچنان که در سنوات قبل هم بدین گونه بوده است.

نظر شما