شناسهٔ خبر: 67285575 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

امیر واحدی: مشارکت بالا در انتخابات، کشور و ملت را از هر تهدیدی مصون می‌کند

فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع فرماندهان و مسئولان نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه شرکت در انتخابات هم حق و هم وظیفه است گفت: مشارکت بالا در انتخابات مانند سنگرى مستحکم کشور و ملت را از هر تهدید و آسیبى مصون می‌سازد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع فرماندهان و مسئولان این نیرو که در ستاد نهاجا و به صورت وبیناری در سراسر پایگاه‌های نهاجا برگزار شد، با اشاره به اینکه انتخابات نماد جمهوریت و اسلامیت است، اظهارداشت: نهاد انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران، از ارکان اصلى آن است و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) نیز با بیان اهمیت آن، جمهوریت و اسلامیت نظام را وابسته به انتخابات دانسته‌اند.

به گزارش آنا، فرمانده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر اینکه مشارکت، اصل کلیدى انتخابات است، افزود: در ادوار مختلف انتخابات، رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسئله حضور پرشور و پررنگ مردم در انتخابات تاکید کرده و اصل کلیدى «مشارکت در انتخابات» را مهم‌تر از اینکه چه کسى انتخاب شود، دانسته‌اند. ایشان همواره بر چهار مولفه سلامت، امنیت، مشارکت قوى و رقابت واقعى در انتخابات تاکید دارند و مشارکت گسترده را نشانه‍اى آشکار از استحکام پایه‍های مردم‌سالارى اسلامى و دلبستگی همگانى به این موهبت بزرگ پروردگار می‍دانند.

امیر سرتیپ واحدی با اشاره به این‌که رأی مردم تعیین‌کننده روندهاى حاکمیتى است، اضافه کرد: براى تبیین اهمیت انتخابات آینده از ابعاد داخلى مى‍توان به جایگاهِ راهبردی «رای مردم» به عنوان محورى‍ترین مولفه اشاره کرد. هرچه مشارکت در انتخابات پیشِ ‍رو بالاتر باشد، دولت منتخب با یشتوانه قوى‌ترى خواهد توانست به شعار‌ها و وعدهاى خود عمل کند. از این رو مى‌بینیم که همواره در انتخابات مختلف دشمنان و گروهک‌هاى معاند در پی نا امیدسازى مردم از آینده کشور و تضعیف انتخابات هستند تا کشور را درگیر یک مشارکت ضعیف کنند.

وی ضمن تأکید بر این‌که مشارکت بالا باعث کاهش تهدیدات است، اظهار داشت: در بُعد خارجى، میزان مشارکت در انتخابات رابطه مستقیم با شدت و ضعف تهدیدات علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دارد. مشارکت ضعیف این استتنتاج و توهم را به دشمن القا می‌کند که بین مردم و نظام فاصله افتاده است و یکى از نقشه‍هاى دشمنان همواره برهم زدن و زیر سوال بردن روند انتخابات در کشور بوده است و بالعکس مشارکت بالا همچون سنگرى مستحکم کشور و ملت را از هر تهدید و آسیبى مصون می‌سازد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر این‌که حضور مردم در انتخابات باعث افزایش قدرت، اقتدار و امنیت ملى است، گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات از لحاظ بین‌المللى نشان‌دهنده اقتدار ملى و چهره قوی بین‌المللى کشور است. هرچند ابزارهاى نظامى، سیاسى، اقتصادى قدرت‌افزا و قدرت‌زاست؛ اما هیچ‌کدام به اندازه حضور مردم ایجاد قدرت نمی‍کند و این قدرت ملى است که موجب امنیت می‍شود. هرچقدر قدرت ملى تقویت شود، دولت‌ها از موضع برتر و بالاترى در در صحنه بین‌المللی براى تحقق و دفاع از منافع ملى ایفاى نقش خواهند کرد.

امیر واحدی حضور پرشور را نماد وحدت ملى دانست و بیان کرد: حضور و مشارکت گسترده در انتخابات نشان‌دهنده وحدت ملى است و این همان چیزى است که نقش بسیار عظیمى در پیروزى و پیشرفت انقلاب اسلامی و کشور دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر این‌که مشارکت در انتخابات زمینه‌ساز امنیت پایدار و افزایش رفاه است، افزود: نظام داراى مقبولیت بالاى مردمى، در حوزه داخلى و خارجى به علت دارا بودن ثبات سیاسى از امتیازات گسترده‌تری برخوردار است؛ از این رو مشارکت بالا در این انتخابات ضمن افزایش امنیت و کاهش چالش‌های سیاسى باعث افزایش رفاه می‌شود. حضور حداکثرى پشتوانه خدمت‌گزارى مطلوب‌تر مسئولان و تحول در مدیریت است و همچنین موثرترین وسیله براى تحقق آرمان‌ها و خواسته هاى یک فرد و جامعه است.

وی با اشاره به وظیفه شرکت در انتخابات، خاطرنشان کرد: در یک نگاه اسلامى رأی دادن صرفا حق نیست که بتوان از آن صرف‌نظر کرد؛ بلکه، چون انتخابات در میزان رشد و پیشرفت جامعه تاثیرگذار است؛ شرکت در انتخابات هم حق است هم وظیفه.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر این که مشارکت باعث افزایش اعتبار عمومى جامعه می‌شود، تصریح کرد: شکل‌گیرى گفت‌وگوی اجتماعى و مشارکت مردم، اعتماد عمومى را افزایش می‍‌دهد و باعث مثبت شدن فضا و هم‌افزایى ظرفیت‍‌ها می‌شود؛ البته مشارکت باید در همه سطوح مانند تصمیم‌گیری، مطالبه‌گرى، نظارت و اجرا دنبال شود و باید مردم مورد اعتماد قرار گیرند تا اعتماد کنند.

نظر شما