شناسهٔ خبر: 67284350 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرمانده نیروی هوایی ارتش:

مشارکت بالا در انتخابات، کشور را از هر تهدیدی مصون می‌کند

امیر سرتیپ «واحدی» با بیان اینکه شرکت در انتخابات هم حق و هم وظیفه است گفت: مشارکت بالا در انتخابات مانند سنگرى مستحکم کشور و ملت را از هر تهدید و آسیبى مصون می‌سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست با فرماندهان و مسئولان این نیرو که در ستاد نهاجا و به صورت وبیناری در سراسر پایگاههای نهاجا برگزار شد، با اشاره به اینکه انتخابات نماد جمهوريت و اسلاميت است، اظهار داشت: نهاد انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران، از اركان اصلى آن است و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظلهالعالی) نيز با بیان اهميت آن، جمهوريت و اسلامیت نظام را وابسته به انتخابات دانستهاند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر اینکه مشاركت، اصل كليدى انتخابات است، افزود: در ادوار مختلف انتخابات، رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسئله حضور پرشور و پررنگ مردم در انتخابات تاكيد كرده و اصل كليدى «مشاركت در انتخابات» را مهم‌تر از اينكه چه كسى انتخاب شود، دانستهاند. ايشان همواره بر چهار مولفه سلامت، امنيت، مشاركت قوى و رقابت واقعى در انتخابات تاكيد دارند و مشاركت گسترده را نشانهاى آشكار از استحكام پايههای مردم‌سالارى اسلامى و دلبستگی همگانى به اين موهبت بزرگ پروردگار میدانند.

حضور مردم بیش از ابزارهاى نظامى، سياسى و اقتصادى ایجاد قدرت می‌کند

امیر سرتیپ واحدی با اشاره به این‌که رأی مردم تعيين‌كننده روندهاى حاكميتى است، اضافه کرد: براى تبيين اهميت انتخابات آینده از ابعاد داخلى مىتوان به جایگاهِ راهبردی «رای مردم» به عنوان محورىترين مولفه اشاره کرد. هرچه مشاركت در انتخابات پیشِ رو بالاتر باشد، دولت منتخب با يشتوانه قوى‌ترى خواهد توانست به شعارها و وعدهاى خود عمل کند. از این رو مى‌بينيم كه همواره در انتخابات مختلف دشمنان و گروهک‌هاى معاند در پی نا اميدسازى مردم از آينده كشور و تضعيف انتخابات هستند تا كشور را درگير يک مشاركت ضعيف کنند.

وی ضمن تأکید بر این‌که مشاركت بالا باعث كاهش تهدیدات است، اظهار داشت: در بُعد خارجى، ميزان مشاركت در انتخابات رابطه مستقيم با شدت و ضعف تهديدات عليه نظام جمهوری اسلامی ایران دارد. مشاركت ضعيف اين استتنتاج و توهم را به دشمن القا می‌کند كه بين مردم و نظام فاصله افتاده است و يكى از نقشههاى دشمنان همواره برهم زدن و زير سوال بردن روند انتخابات در كشور بوده است و بالعكس مشاركت بالا همچون سنگرى مستحكم كشور و ملت را از هر تهديد و آسيبى مصون می‌سازد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر این‌که حضور مردم در انتخابات باعث افزايش قدرت، اقتدار و امنيت ملى است، گفت: حضور و مشاركت مردم در انتخابات از لحاظ بين‌المللى نشان‌دهنده اقتدار ملى و چهره قوی بين‌المللى كشور است. هرچند ابزارهاى نظامى، سياسى، اقتصادى قدرت‌افزا و قدرت‌زاست؛ اما هيچ‌كدام به اندازه حضور مردم ايجاد قدرت نمیکند و اين قدرت ملى است كه موجب امنيت میشود. هرچقدر قدرت ملى تقويت شود، دولت‌ها از موضع برتر و بالاترى در در صحنه بين‌المللی براى تحقق و دفاع از منافع ملى ايفاى نقش خواهند کرد.

امیر واحدی حضور پرشور را نماد وحدت ملى دانست و بیان کرد: حضور و مشاركت گسترده در انتخابات نشان‌دهنده وحدت ملى است و اين همان چيزى است كه نقش بسیار عظيمى در پيروزى و پيشرفت انقلاب اسلامی و كشور دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر این‌که مشارکت در انتخابات زمینه‌ساز امنیت پایدار و افزایش رفاه است، افزود: نظام داراى مقبولیت بالاى مردمى، در حوزه داخلى و خارجى به علت دارا بودن ثبات سیاسى از امتیازات گسترده‌تری برخوردار است؛ از این رو مشارکت بالا در این انتخابات ضمن افزایش امنیت و کاهش چالش‌های سیاسى باعث افزایش رفاه می‌شود. حضور حداکثرى پشتوانه خدمت‌گزارى مطلوب‌تر مسئولان و تحول در مدیریت است و همچنین موثرترین وسیله براى تحقق آرمان‌ها و خواسته هاى یک فرد و جامعه است.

وی با اشاره به وظیفه شرکت در انتخابات، خاطرنشان کرد: در یک نگاه اسلامى رأی دادن صرفا حق نیست که بتوان از آن صرف نظر کرد؛ بلکه، چون انتخابات در میزان رشد و پیشرفت جامعه تاثیرگذار است؛ شرکت در انتخابات هم حق است هم وظیفه.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر این که مشارکت باعث افزایش اعتبار عمومى جامعه می‌شود، تصریح کرد: شکل‌گیرى گفت‌وگوی اجتماعى و مشارکت مردم، اعتماد عمومى را افزایش می‍‌دهد و باعث مثبت شدن فضا و هم‌افزایى ظرفیت‍‌ها می‌شود؛ البته مشارکت باید در همه سطوح مانند تصمیم‌گیری، مطالبه‌گرى، نظارت و اجرا دنبال شود و باید مردم مورد اعتماد قرار گیرند تا اعتماد کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما