شناسهٔ خبر: 67264977 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

مارکوس پاکتا و معادلات نیمکت پرسپولیس

در حالیکه گفته می‌شود تا ساعاتی دیگر سرمربی پرسپولیس معرفی خواهد شد، اکنون نام مارکوس پاکتا نیز به میان آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، بعد از جدایی اوسمار ویرا باشگاه پرسپولیس بار دیگر تلاش خود را برای انتخاب سرمربی استارت زده و در میان گزینه‌های پرتعدادی که به این باشگاه معرفی شده‌اند، در نهایت آنها اکنون روی پنج نام بررسی نهایی خود را دنبال می‌کنند.

یکی از اسامی که اکنون بررسی روی آن صورت می‌گیرد مارکوس پاکتا برزیلی است که پیش از این نیز در پنجره زمستانی و بعد از جدایی یحیی گل محمدی نام او به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح شده بود که در نهایت اما مدیران باشگاه با دستیار برزیلی خود به توافق دست یافتند و در نهایت نیز قهرمانی لیگ را جشن گرفتند.

اکنون اما در ساعاتی که گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس در حال بررسی نهایی و توافق با گزینه مدنظر خود است، نام مارکوس پاکتا به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های خارج شده از این جلسه به بیرون درز کرده است.

نکته جالب توجه اینکه گفته می‌شود مدیران پرسپولیس از رافائل دستیار اوسمار که رابطه نزدیکی با مارکوس پاکتا دارد نیز در این خصوص مشورت گرفته و او نیز به تمجید وی پرداخته و مدعی شده با توجه به اینکه مدرک مربیگری‌شان را با یکدیگر گرفته‌اند، از شناخت نسبی از وی برخوردار است. وی را مربی‌ای جاه‌طلب با روابط عمومی بالا ارزیابی می‌کند که از حیث تئوری نیز مرجع مناسبی محسوب می‌شود. بازی تهاجمی با جاه طلبی دستیابی به جام در کشورها و تیم‌هایی که حضور داشته، از وی مربی‌ای با افتخارات مناسب شکل داده است.

2045327

مارکوس پاکتای 65 ساله برزیلی بعد از دو عنوان قهرمانی با تیم زیر 17 و 20 سال این کشور در ادامه راهی الهلال عربستان شد و موفق شد در سال 2005 این باشگاه را به عناوین قهرمانی لیگ و جام حذفی برساند. او در ادامه هدایت تیم ملی این کشور را در جام جهانی عهده‌دار شد که البته قابل پیش بینی بود توفیق خاصی با آنها کسب نکند. او در سال 2008 راهی لیگ قطر شد و الغرافه را به عنوان قهرمانی رساند. او فصل بعد نیز با این تیم به عنوان قهرمانی حذفی و لیگ ستارگان دست یافت. فصل بعد نیز با تکرار قهرمانی در جام حذفی قطر و اینبار با الریان برای او همراه بود.

در کارنامه این مربی برزیلی، هدایت تیم ملی لیبی نیز دیده می‌شود. او در سال 2010 نیز اتحاد طرابلس را به عنوان سومی لیگ این کشور رساند. با این حال او بار دیگر در سال 2012 راهی آسیا شد و اینبار در امارات هدایت الشباب را طی دو فصل عهده‌دار شد. بازگشت دوباره به آفریقا و اینبار در سال 2016 با هدایت الزمالک مصر همراه بود اما بعد از 5 بازی به واسطه فوت پدرش این تیم را ترک کرد. دو سال بعد او بار دیگر به آسیا برگشت و اینبار با الشرطه عراق به عنوان دومی دست یافت. او در سال 2020 نیز جام پادشاهی بحرین را از آن خود کرد و در نهایت در سال 2022 قهرمانی لیگ الجزایر را به کارنامه خود اضافه کرد.  هرچند سال ٢٠٢٣ شرایط خوبی را در مراکش پشت سر نگذاشت و در نهایت در فصل 2024 نیز با دستیابی به عنوان نائب قهرمانی کار را به پایان رساند.

این بخشی از کارنامه سرمربی جدیدی است که رزومه و درخواست مالی‌اش در باشگاه تحت بررسی قرار گرفته و باید دید در نهایت طبق وعده مدیران این تیم که قرار است طی ساعات آتی سرمربی‌اش را معرفی کند، با چه شرایطی همراه خواهد شد.

نظر شما