شناسهٔ خبر: 67264776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا:

اصابت صاعقه به گندم‌زارهای بیضا خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: اصابت صاعقه به زمین، سه هکتار از مزارع گندم شهرستان بیضا را به آتش کشید و پس از وقوع رعد‌ و‌ برق‌های مکرر در روستا‌های شاه قطب‌الدین و تل بیضا به علت اصابت صاعقه دو مزرعه دچار آتش‌سوزی شدند که خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه شهرستان های پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، صدیقه مویدی با اشاره به حادثه اصابت صاعقه به زمین در تاریخ ٢٢ خردادماه سال‌جاری تصریح کرد: ١٦ تن محصول گندم آماده برداشت تماما طعمه حریق شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا پس از نامساعد شدن شرایط جوی و وقوع رعد‌و‌برق‌های مکرر در روستا‌های شاه قطب‌الدین و تل بیضا به علت اصابت صاعقه دو مزرعه دچار آتش‌سوزی شدند که خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

این مقام مسئول بیان کرد: طبق برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی صاحبان این مزارع به میزان ٢ هزار و ٧٧٠ میلیون ریال دچار خسارت شدند همچنین این آتش‌سوزی‌ها با حضور بموقع نیرو‌های مردمی و اهالی روستا و همچنین اقدام سریع آتش نشانی‌ منطقه خاموش شد همچنین آتش‌سوزی در کشتزار‌های گندم و جو، یکی از تهدید‌های جدی در فصل برداشت این غلات است.

وی تاکید کرد: علاوه بر اینکه کمباین‌ها باید به کپسول‌های آتش‌نشانی مجهز باشند لازم است تراکتور‌های مجهز به گاوآهن در زمین کشاورزی، مستقر و آماده‌باشند تا در صورت وقوع آتش‌سوزی احتمالی، نسبت به شیار زدن و ایجاد آتش بر اقدام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا یادآور شد: اداره کل هواشناسی استان فارس نیز طی اطلاعیه‌ای در شب قبل از وقوع حادثه، بروز صاعقه را پیش‌بینی کرده و هشدار‌های لازم داده شده بود.

انتهای خبر/

منبع:پیام خبر

نظر شما