شناسهٔ خبر: 67264644 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کمیسیون اخلاق ایالت تگزاس تصویب کرد؛

اینفلوئنسر‌ها باید هزینه تبلیغات سیاسی دولت‌ها را افشا کنند

کمیسیون اخلاق ایالت تگزاس آمریکا اینفلوئنسر‌های شبکه‌های اجتماعی را ملزم کرد که اگر برای انتشار یک بیانیه سیاسی پول دریافت می‌کنند، آن را اعلام کنند.

صاحب‌خبر -
اینفلوئنسر‌ها باید هزینه تبلیغات سیاسی دولت‌ها را افشا کنند
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از فاکس ۷، «رندال اربن» رئیس کمیسیون اخلاق ایالت تگزاس (TEC) در این باره اظهار کرد: این تصمیم در راستای بهبود قوانین و عمل به مسئولیت‌های افراد در عصر دیجیتال اتخاذ شده است.
 
دکتر «برایان اسمیت» استاد علوم سیاسی دانشگاه «سنت ادوارد» آمریکا با بیان اینکه این تصمیم، یک گام رو به جلو برای افزایش شفافیت است، گفت: تغییر قانون، تولیدکنندگان محتوا را با تبلیغات سیاسی در شرایط کنونی فضای مجازی مطابقت می‌دهد و آنها را ملزم می‌کند که بگویند پول از کجا آمده است. 
 
وی در ادامه افزود: در تبلیغات سنتی، همیشه می‌شنوید که «من فلانی هستم و از این تبلیغ حمایت می‌کنم.»، اما در عصر حاضر اینفلوئنسر‌ها نسبت به رسانه‌های سنتی به بخش وسیع‌تری از مردم دسترسی دارند.
 
در سال‌های اخیر، کمپین‌های سیاسی شروع به جذب اینفلوئنسر‌ها کرده‌اند. آنها از تعداد زیاد دنبال‌کننده‌های این افراد استفاده می‌کنند و به آنها پول می‌دهند تا درباره یک نامزد یا موضوع، تعریف یا آن را نقد کنند. 
 
بعضی از این اینفلوئنسر‌ها یک میلیون دنبال‌کننده دارند، آنها آموزش‌های آرایشی انجام می‌دهند، یا شوخی می‌کنند یا هر کار دیگری انجام می‌دهند. آنها از چیزی که پست می‌کنند، چیزی نمی‌دانند. در واقع آنها این کار را برای پول انجام می‌دهند، زیرا از این طریق درآمد زیادی کسب می‌کنند.
 
مثلا سال گذشته، یک شرکت آمریکایی به گروهی از اینفلوئنسر‌ها پول داد تا از «کن پکستون» دادستان کل حمایت و به رقیب سیاسی او یعنی «داد فیلان» رئیس مجلس نمایندگان حمله کنند. 
 
مبالغ زیادی برای ارائه تبلیغات به اینفلوئنسر‌ها صرف می‌شود، به همین دلیل باید نوعی نظارت و مقررات بر تبلیغات سیاسی آنها وجود داشته باشد. 
 
با وجود رأی قاطع، کمیسیون اخلاق ایالت تگزاس نگرانی‌هایی را مطرح کرده که بر اساس آنها قوانین جدید می‌تواند برای تعقیب افراد عادی که صرفاً درباره مسائل سیاسی پست‌هایی را به اشتراک می‌گذارند، مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما