شناسهٔ خبر: 67324278 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در تلاش برای ترغیب رأی‌دهندگان جوان؛

دموکرات‌ها اعتبار ویژه‌ انتخاباتی به اینفلوئنسر‌ها می‌دهند

این بخشی از طرح انتخاباتی دموکرات‌ها برای جلب نظر رأی‌دهندگان است که از زمان مبارزات انتخاباتی «جو بایدن» در سال ۲۰۲۰ آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

دموکرات‌ها اعتبار ویژه‌ انتخاباتی به اینفلوئنسر‌ها می‌دهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات «پیو» پیش‌بینی شده که ۳۲ درصد از آمریکایی‌های ۱۸ تا ۲۹ ساله، اخبار خود را در سال گذشته از تیک‌تاک دریافت کرده‌اند.
 

یک نظرسنجی که اواخر ماه گذشته میلادی در دانشگاه شیکاگو انجام شد هم نشان داد که بایدن در مقایسه با سال ۲۰۲۰، حمایت رای‌دهندگان جوان سیاه‌پوست و لاتین‌تبار را از دست داده است.

 
دموکرات‌ها حالا روی یک کارت سرمایه‌گذاری کرده‌اند. آنها نمی‌توانند محتوا را کنترل کنند، اما دسترسی و ارتباط با اینفلوئنسر‌های شبکه‌های اجتماعی به آنها کمک می‌کند تا به تعداد زیادی از رای‌دهندگان به ویژه در ایالت‌های اصلی دسترسی پیدا کنند. این کار همچنین راهی برای عبورکردن از محتوای انتقادی کاربران و مقابله با اطلاعات نادرست است.

دموکرات‌ها اعتبار ویژه‌ انتخاباتی به اینفلوئنسر‌ها می‌دهند***
 
«شرمن دیلا توماس» یکی از صد‌ها اینفلوئنسر آمریکایی شبکه‌های اجتماعی است که کمپین بایدن، کمیته ملی دموکرات و کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در حال تلاش برای جذب او هستند.

 
این بخشی از طرح حزب دموکرات برای ارتباط با رای‌دهندگان است که از زمان مبارزات انتخاباتی «جو بایدن» در سال ۲۰۲۰ اجرا و به کاخ سفید هم کشیده شد. این طرح در حالی اجرا می‌شود که بایدن در حال رقابت انتخاباتی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و اینفلوئنسر‌های طرفدار اوست.
 
 
«شرمن دیلا توماس» که ۱۱۱ هزار دنبال‌کننده در تیک تاک و ۸۴ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد، خود را یک تاریخ‌دان اهل شیکاگو می‌نامد. او تور‌های انتخاباتی‌اش را شروع کرده و می‌گوید قصد دارد از اعتبار خود برای تهیه ویدئو‌هایی درباره تاریخ شیکاگو و همچنین هزینه‌هایی که نامزد‌های انتخاباتی در خارج از مرکز شهر صرف می‌کنند، استفاده کند.

 
منظور او از اعتبار رسانه‌ای، همان مبلغی است که بر اساس این طرح اینفلوئنسر‌ها می‌توانند برای اولین بار در تاریخ کنوانسیون درخواست دهند.
 
 
به گفته او در این دوره از انتخابات آمریکا، هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان وابسته به آرای اقلیت مردم هستند.
 
 
توماس می‌گوید: من نمی‌توانم درباره ایالت میلواکی صحبت کنم. اما کنوانسیون ملی حزب دموکرات (DNC) چقدر پول برای اقلیت‌ها مثل زنان و مهاجران شیکاگو خرج می‌کند؟

 
با وجود ظرفیت پست‌های منفی و انتقادی، سخنگوی کنوانسیون ملی حزب دموکرات اعلام کرد که برای تولیدکنندگان محتوای خود احترام زیادی قائل است، همانطور که به آزادی مطبوعات برای پوشش اخبار این کنوانسیون احترام گذاشته می‌شود.

 
«سامانتا لمپکین» روزنامه‌نگار، مشاور رسانه‌ای و اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی که در اینستاگرام، فیس‌بوک و ایکس پست می‌گذارد، نیز قصد دارد برای دریافت این اعتبار اقدام کند.
 
 
«لمپکین» بر پست‌های سبک زندگی در شبکه‌های اجتماعی تمرکز دارد، اما در کنار آن مجری یک برنامه سیاسی ماهانه در CAN-TV به نام «سیاست شیکاگو» نیز هست.
 
از سال ۲۰۲۰، کاخ سفید جلسات توجیهی و میزگرد‌هایی با تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک و اینفلوئنسر‌های دیگر شبکه‌های اجتماعی برگزار کرده است.
 
 
بایدن همچنین مصاحبه‌هایی با سازندگان محتوا در تیک‌تاک انجام داده و کاخ سفید نیز سال گذشته اولین جشن کریسمس خود را با حضور اینفلوئنسر‌ها برگزار کرد.
 
 
کمپین انتخاباتی بایدن به تازگی ۲۰ سازنده محتوا را به جمع‌آوری کمک‌های مالی با حضور باراک اوباما و بیل کلینتون دعوت کرد. آنها همچنین اخیراً یک تیک تاکر را برای بازدید از مقر این کمپین دعوت کردند.
 

کمپین انتخاباتی بایدن اعلام کرده که در یک اقدام انتخاباتی گسترده‌تر از سال ۲۰۲۰، کار با اینفلوئنسر‌ها را آغاز کرده و اکنون با بیش از ۵۵۰ تولیدکننده محتوا در حال همکاری است. 
 
این کمپین قصد دارد میلیون‌ها دلار را برای این اقدامات هزینه کند. هدف از این تلاش‌ها، ایجاد روابط و ائتلافی است که تأثیر بیشتری بر انتخابات خواهد داشت.

 
کنوانسیون ملی حزب دموکرات در شیکاگو، کارکنان تمام‌وقتی را استخدام کرده که به طور خاص برای تعامل با اینفلوئنسر‌ها تعیین شده‌اند.
 
 
یکی از سخنگویان کنوانسیون گفت که یک تیم مشارکت، اینفلوئنسر‌ها را مدیریت و از نزدیک با کمپین بایدن و تیم‌های مشارکت دیجیتال همکاری خواهد کرد.

نظر شما