شناسهٔ خبر: 67264470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان مطرح کرد

سرطان معده، ریه و کولورکتال، ۳ بیماری رایج در مردان گلستانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان سه نوع سرطان معده، ریه و کولورکتال را شایع در مردان این منطقه دانست و گفت: بر اساس گزارش ثبت سرطان استان، مردان ۲۷.۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر مبتلا به سرطان معده، ۱۹.۵ نفر مبتلا به سرطان ریه و ۱۸.۵ نفر مبتلا به سرطان کولورکتال هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، سعید گل فیروزی، ظهر امروز -چهارشنبه سی‌ام خرداد- در نشست خبری با رسانه‌های استان، اظهار کرد: طبق بررسی اطلاعات پرونده سلامت در مردان بالای ۳۰ سال، شیوع دیابت چهار درصد و شیوع فشار خون ۵.۲ درصد است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش ثبت سرطان استان معده، ریه و کولورکتال سه سرطان شایع مردان است، افزود: در جامعه مردان استان ۲۷.۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر مبتلا به سرطان معده، ۱۹.۵ نفر مبتلا به سرطان ریه و ۱۸.۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر مبتلا به سرطان کولورکتال باشند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، بر اساس شواهد علمی و تحقیقات صورت گرفته در تمام دنیا بنا به دلایل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردان کمتر از زنان به سلامتی خود توجه می‌کنند از این رو لازم است به سلامت مردان نیز مانند زنان، کودکان و سالمندان توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین اطلاعات سامانه پرونده الکترونیک سلامت، جمعیت استان دو میلیون و ۴۰ هزار و ۳۴۴ نفر است که یک میلیون و ۲۵ هزار و ۲۲۱ نفر معادل ۵۰.۲۴ درصد آن را مردان تشکیل می‌دهند.

گل فیروزی در خاتمه یادآور شد: ۵۳۸ هزار و ۱۶۴ نفر از مردان گلستان در گروه سنی بالای ۳۰ سال قرار دارند که حدود ۸۰ درصد آنان معادل ۴۲۸ هزار و ۲۰۳ نفر پرونده سلامت فعال دارند.

نظر شما