شناسهٔ خبر: 67282764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تخصیص اعتبار برای مجموعه آثار ساسانی قصرشیرین

مدیر پایگاه ملی محور ساسانی کرمانشاه از تخصیص اعتبار برای مجموعه آثار ساسانی قصرشیرین خبر داد و گفت: احداث یک پیش ورودی برای عمارت خسرو اقدامی است که مقرر شده با صرف اعتباری ۴۰۰ میلیون تومانی اجرایی کنیم .

صاحب‌خبر -

مدیر پایگاه ملی محور ساسانی کرمانشاه با اشاره به تخصیص حدود یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های مرمتی در محور ساسانی کرمانشاه، گفت : در این محورِ ۱۵۰ کیلومتری که از قلعه زیبری اسلام آبادغرب شروع شده و تا مجموعه آثار ساسانی قصرشیرین ادامه می‌یابد، حدود ۱۵ اثر شاخص مربوط به دوره ساسانی وجود دارد. 

وی افزود: در کنار این آثار، آثاری از ادوار مختلف تاریخی از دوره پیش از تاریخ، دوره تاریخی، دوره اشکانی و اسلامی واقع شده است. 

مدیر پایگاه ملی محور ساسانی کرمانشاه تصریح کرد: یکی از آثار تاریخی مهم و بسیار ارزشمند متعلق به دوره ساسانی در این محور بنای تاریخی زیج منیژه است، بنایی که یکی از سالم‌ترین بنا‌های برجای مانده از این دوره تاریخی در کشورمان است. 

وی گفت: باتوجه به قدمت این بنا، همه تاق‌های آن نیاز به مرمت دارند، اما برخی تاق‌ها به صورت اضطراری باید مرمت شوند که در این راستا امسال از مجموع یک و نیم میلیارد تومانی که به محور ساسانی اختصاص پیدا کرده حدود ۷۰۰ میلیون تومان آن را برای مرمت تاق‌های زیج منیژه اختصاص داده‌ایم. 

اعظمی اضافه کرد: علاوه بر مرمت تعدادی از تاق‌ها، کف سازی بنا و دفع آب‌های سطحی بویژه اصلاح مسیر کانال‌های کشاورزی نزدیک به بنا که باعث آسیب به بنا می‌شود نیز در این پروژه اجرایی خواهد شد. 

وی از تخصیص اعتبار برای مجموعه آثار ساسانی قصرشیرین هم خبر داد و گفت: احداث یک پیش ورودی برای عمارت خسرو - روی بلوار راه کربلای شهر قصرشیرین - اقدامی است که مقرر شده با صرف اعتباری ۴۰۰ میلیون تومانی آن را اجرایی کنیم. 

مدیر پایگاه ملی محور ساسانی کرمانشاه اضافه کرد: در این پیش ورودی با محوطه سازی و فضاسازی که خواهیم داشت، برای اولین بار زیرساخت‌هایی برای بازدید گردشگران از این بنای تاریخی و دیگر آثار ساسانی داخل شهر قصرشیرین فراهم خواهد شد. 

وی عنوان کرد: مرمت بخش‌هایی از کانال ساسانی از قسمت کمربندی شهر قصرشیرین از دیگر اقداماتی است که عملیات اجرایی آن به زودی با اعتبار حدود ۳۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود .

نظر شما